۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
پرداخت بدهی بانکی و مالیاتی  پیمانکاران از محل مابه التفاوت قیمت تکلیفی برق| خاموشی صنایع کمتر شد
سخنگوی صنعت برق در گفتگو با بازار؛

پرداخت بدهی بانکی و مالیاتی  پیمانکاران از محل مابه التفاوت قیمت تکلیفی برق| خاموشی صنایع کمتر شد

رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: طبق بودجه، دولت می تواند تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی بانکی و مالیاتی پیمانکاران پروژه های برق را از محل مطالبات وزارت نیرو از دولت پرداخت کند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفتگو با بازار در پاسخ به این سوال که در بودجه سال ۱۴۰۱ چه منابعی برای تحقق ساخت ۶ هزار مگاوات نیروگاه جدید در نظر گرفته شده است، گفت: در قانون بودجه امسال سعی شده که از ظرفیت قانونی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید استفاده شود. در جدول تبصره ۱۴ حدود ۳ هزار میلیارد تومان بابت صرفه جویی سوخت نیروگاه های موضوع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید اختصاص داده شده که این تبصره می تواند به تکمیل فاز بخار نیروگاه های سیکل ترکیبی کمک کند.

به گفته او، بر اساس بند نون تبصره ۶ بودجه امسال کسانی که دارای پروانه بهره برداری از وزارت نیرو هستند(همچون شرکت های تولید کننده برق، مالکین شبکه، صاحبان نیروگاه های تجدید پذیر) ۵ درصد مالیاتشان امسال کاهش خواهد یافت.

سخنگوی صنعت برق همچنین ادامه داد: بر اساس بند «ز» تبصره ۱۵ هم به به وزارت نیرو این اجازه را می دهد که با تاسیس صندوق پروژه و مشارکت بخش خصوصی نسبت به احداث ۵ هزار مگاوات نیروگاه اقدام کند. بدون شک اجرایی شدن این تبصره کمک بزرگی برای کاهش ناترازی برق خواهد بود.

دولت این اجازه را دارد که تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی بانکی و مالیاتی پیمانکاران پروژه های برق آبی و حرارتی را از محل مطالبات وزارت نیرو از دولت و همچنین مابه التفاوت قیمت های تکلیفی فروش و قیمت تمام شده پرداخت کند

این مقام مسئول در صنعت برق همچنین به حجم بالای بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران برق اشاره کرد و گفت: بر اساس بند «ص» تبصره ۲ که در بودجه آمده دولت این اجازه را دارد که تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی بانکی و مالیاتی پیمانکاران پروژه های برق آبی و حرارتی را از محل مطالبات وزارت نیرو از دولت و همچنین مابه التفاوت قیمت های تکلیفی فروش و قیمت تمام شده پرداخت کند.

۱۲ ساعت خاموشی برای هر هفته

سخنگوی صنعت برق در بخش دیگری از سخنان خود درباره قطع برق صنایع هم گفت: میزان محدودیت مصرف بخش صنعت به شدت کمتر از سال گذشته است و ما در شهرک‌های صنعتی هر روز خاموشی داشتیم، اما امسال ۱۲ ساعت در هفته برای هر شهرک محدودیت تامین انرژی داریم و شرایط تامین برق بخش مولد کشور بهتر از سال گذشته است.

او همچنین درباره طرح های تشویقی برای مشترکین خانگی هم گفت: در شرایط که یک مشترک نسبت به کاهش مصرف متناسب با دوره مشابه سال گذشته اقدام کند و مصرف خود را به زیر الگو برساند، به ازای هر کیلووات ساعت برق ۵ برابر متوسط رقم پرداختی معادل ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کند.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha