۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
ضرورت کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی
مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی تاکید کرد؛

ضرورت کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند.

مهدی دادگر در گفت و گو با بازار با اشاره به فرا رسیدن فصل گرم سال و افزایش مصرف برق در استان بیان کرد: به مشترکان خانگی در صورت کاهش مصرف برق پاداش داده می شود.

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری با صنایع و کارخانجات استان به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک و رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق از جمله برنامه‌ها و اقدامات شرکت توزیع برق استان برای گذر از پیک تابستان است.

دادگر از پایش مصرف برق هزار و ۵۲۴ انشعاب برق دستگاه اجرایی در استان توسط بازرسان شرکت برق در فصل تابستان خبر داد و گفت: ۹ درصد مصرف برق استان مربوط به ادارات است.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به تغییر ساعات کاری ادارات بیان کرد: با شروع اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی، هم اکنون روزانه ۷ تا ۸ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی می‌شود.

دادگر بیان کرد: از آغاز طرح کاهش مصرف برق ادارات تاکنون بازرسی روزانه از ادارات و دستگاه‌های اجرایی انجام شده که ۱۱۷ اداره تذکر دریافت کرده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی ادامه داد: در صورت ادامه روند مصرف شان، برق آن‌ها قطع و اسامی آن‌ها در رسانه منتشر می‌شود.

Normal ۰ false false false EN-US X-NONE FA

کد خبر: ۱۵۶٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha