۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
خدمات و وظایف شرکت حسابداری چیست؟

خدمات و وظایف شرکت حسابداری چیست؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند ضامن پیشرفت یک کسب‌ و کار باشد استفاده از انواع مختلف خدمات شرکت حسابداری است که در این مطلب ما به معرفی آنها می پردازیم.

به گزارش بازار، هماهنگی با بازار های مالی و اقتصادی در دنیای امروز، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فرقی نمی‌کند که یک شرکت خصوصی است و کارمندان کمی دارد و یا دولتی می‌باشد و میلیون ‌ها زیرشاخه دارد؛ استفاده از خدمات شرکت حسابداری در تهران و سایر شهرها برای همه شرکت ‌ها ضروری می‌باشد. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند ضامن پیشرفت یک کسب‌ و کار باشد استفاده از انواع مختلف خدمات شرکت حسابداری است. این خدمات می‌توانند توسط حسابداران استخدام‌ شده در خود شرکت انجام شوند یا از طریق برون سپاری مورد بررسی قرار بگیرند.

عدم توجه به قوانین حسابداری و استفاده از این خدمات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن سند ورشکسته شدن یک کسب ‌و کار را امضاء کند. بدون برنامه ‌ریزی‌ های مالی و استفاده از اقدامات مناسب در این زمینه، نمی‌توان انتظار پیشرفت یک کسب‌ و کار را داشت. اگر شما نیز صاحب شرکت و کسب ‌و کاری هستید، و به ‌دنبال استفاده از خدمات شرکت‌ های حسابداری میباشید؛ ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید. ما در ادامه برای شما به‌ طور کامل گفته‌ایم که خدمات شرکت حسابداری شامل چه مواردی می‌شوند و شما باید برای هر خدمت به سراغ چه افرادی بروید.

معرفی انواع خدمات شرکت حسابداری

به‌ طور کلی خدمات شرکت حسابداری مجموعه و دسته‌ای از اقدامات می‌باشد که تمرکزش روی زمینه مدیریت امور مالی یک شرکت و کسب ‌و کار قرار گرفته ‌است. خدمات حسابداری می‌توانند توسط یک شخص و یا یک مجموعه و شرکت خدمات ‌دهنده ارائه شوند. با توجه به نحوه کار یک شرکت، خدمات گوناگون و متنوعی از علم حسابداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. حال بیایید با یکدیگر به بررسی انواع متفاوت خدمات حسابداری بپردازیم.

خدمات پشتیبانی یا فنی

خدمات پشتیبانی یا فنی یکی از اصلی‌ترین خدمات شرکت حسابداری می‌باشد که تلاش می‌کند با بررسی نیاز های حسابداری یک بیزینس، انواع مختلف سیستم‌ های مالی آن‌ ها را راه‌اندازی کند. بعد از راه‌اندازی سیستم‌ های مالی این خدمت به پشتیبانی آن می‌پردازد و در صورت وجود مشکل تلاش می‌کند تا این ایرادات را برطرف سازد. خدماتی مانند راه‌اندازی انواع مختلف بخش ‌های حسابداری در کسب ‌و کار ها، تولید انواع گوناگون نرم ‌افزار هایی که شامل حسابداری همراه می‌شوند، و طراحی سیستم انبارداری پیشرفته در زمینه ویژگی های این نوع خدمت دسته‌بندی می‌شوند.

خدمات مشاوره حسابداری

مورد دیگری که می‌تواند به ‌عنوان خدمات شرکت حسابداری شناخته شود، خدمات مشاوره می‌باشد. برخی از کسب‌ و کار ها از پیش دارای تیم حسابداری می‌باشند. اما ممکن است در مواقعی نیاز داشته باشند تا از مشاوره حسابدار های حرفه‌ای‌تر بهره ببرند. در این شرایط بیزینس‌ ها می‌توانند با مراجعه به شرکت حسابداری از خدمات مشاوره آنان بهره ببرند. اطلاعاتی مانند امور مالیاتی، استخدام نیرو های جدید در حسابداری، و مدیریت مالی و تجزیه ‌و تحلیل سود و زیان جزو خدمات این بخش از سرویس‌ های حسابداری می‌شود.

خدمات ۳۶۰ درجه

نوع دیگری از خدمات شرکت حسابداری شامل خدمات ۳۶۰ درجه می‌شود. در این خدمت تمامی ویژگی‌ های مالی مورد نیاز یک شرکت به ‌طور کامل بررسی می‌شود. این خدمات در شرکت‌ هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که بخش حسابداری در آن ‌ها وجود ندارد. شما می‌توانید با استفاده از این خدمات تمام جنبه ‌های گوناگون مالی شرکت خود را بررسی کنید و متوجه شوید که آیا مشکلی در زمینه امور مالی کسب ‌و کار شما وجود دارد یا خیر. انجام کلیه خدمات مالی و حسابداری یک شرکت و ارائه خدمات به‌ صورت جامع در این زمینه در دسته خدمات ۳۶۰ درجه قرار می‌گیرد.

خدمات اجرایی حسابداری

در خدمات اجرایی حسابداری بخشی از امور حسابداری برون سپاری می‌شود و برعهده یک شرکت خدمات‌ دهنده قرار می‌گیرد. خدمات اجرایی می‌توانند شامل خدمات مشاوره، حساب رسی، مالیاتی، تنظیم صورت‌ حساب، همکاری با شرکت ‌های دیگر، برنامه‌ ریزی برای پرداخت حقوق کارمندان و ... شوند.

بررسی انواع خدمات شرکت حسابداری از نظر موضوع

علاوه‌ بر دسته ‌بندی که ما پیش‌تر به ‌عنوان خدمات شرکت حسابداری آوردیم، دسته‌بندی دیگری نیز برای معرفی این خدمات وجود دارد. در این دسته بندی جدید خدمات از بُعد موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرند. این خدمات مختص خواسته‌ای می‌باشند که شما از یک شرکت خدمات ‌دهنده دارید. برای مثال تهیه انواع مختلف اظهارنامه‌ های مالیاتی، تهیه انواع گزارش ‌های فصلی، بررسی مالیات بر درآمد پرسنل، تهیه دفاتر قانونی، تنظیم اظهارنامه عملکرد، پیگیری برخی مسائل مالیاتی و تلاش برای رفع آن‌ ها، نظارت بر سند های حسابداری، بستن حساب ‌ها، نظارت حساب ‌ها به ‌صورت لحظه‌ای و ... جزو خدمات شرکت حسابداری از بُعد موضوع شناخته می‌شوند.

وظایف شرکت حسابداری کدام ‌ها می‌باشند؟

هر شرکت حسابداری وظایف مخصوص به خودش را دارد وظیفه اصلی این شرکت ‌ها ارائه خدمات مربوط به حسابداری مورد نیاز مشتری می‌باشد. در صورتی ‌که استفاده از خدمات هیچ ‌گونه پیشرفتی حاصل نکند، عواقب کاملاً برعهده‌ی شرکت حسابداری می‌باشد. مواردی مانند ارائه خدمات مشاوره حسابداری، راه‌اندازی انواع مختلف نرم‌افزار های حسابداری، آموزش و پشتیبانی نرم‌افزار ها و پرورش حسابداران حرفه‌ای جزو وظایف شرکت حسابداری می‌باشد. برخی از شرکت ‌هایی که در زمینه ارائه خدمات حسابداری فعالیت می‌کنند ممکن است که در یک یا چند بخش فعال باشند. برخی از آن‌ ها نیز ممکن است که تمامی جنبه‌ های متفاوت این خدمات را به شما ارائه دهند. شما باید با توجه به خواسته خودتان به سراغ شرکتی بروید که خدمت مورد نظر شما را با کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

نیاز به استفاده از خدمات شرکت حسابداری برای همه ما واضح و مبرهن میباشد. بدون استفاده از این خدمات هیچ‌ کس نمی‌تواند روند پیشرفت را طی کند. اگر کسب ‌و کارتان کوچک باشد، می‌توانید با استفاده از علوم پایه حسابداری آن را بچرخانید. اما اگر قصد دارید کسب‌ و کار خودتان را رشد دهید و پرسنلی را استخدام کنید؛ بدون‌ شک به استفاده از خدمات حسابداری نیاز خواهید داشت. نکته مهمی که وجود دارد مراجعه به یک شرکت حسابداری معتبر می‌باشد.

یکی از شرکت ‌هایی که می‌تواند انواع متفاوت خدمات حسابداری را برای شما انجام دهد، شرکت حسابداری اقتصاد قرن ( ithce.ir ) می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به این شرکت انواع متفاوت خدمات حسابداری را مورد استفاده قرار دهید و کسب‌ و کار خود را سرپا نگه دارید. این شرکت خدمات بسیار با کیفیتی را ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند تا دقیقاً مطابق سلیقه‌ی شما اقدامات حسابداری را انجام دهد. اگر به ‌دنبال باکیفیت‌ترین خدمات حسابداری هستید و می‌خواهید که در سریع‌ترین زمان ممکن برخی از اقدامات حسابداری را انجام دهید، استفاده از خدمات این شرکت برای شما ضروری می‌باشد.

کد خبر: ۱۵۶٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha