۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
نهمین جشنواره ملی پسته دامغان برگزار می‌شود
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

نهمین جشنواره ملی پسته دامغان برگزار می‌شود

دامغان- زارع زاده دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران از برگزاری این جشنواره طی مهرماه خبر داد و گفت: به دلیل رفع محدودیت‌های کرونایی جشنواره امسال حضوری و با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

رضا زارع زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه نهمین جشنواره ملی پسته دامغان برگزار می شود، تاکید کرد: امسال این رویداد اقتصادی در روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ مهرماه در دامغان برگزار خواهد شد همچنین به دلیل رفع محدودیت های کرونایی جشنواره امسال حضوری و با برنامه های متنوع برگزار می شود.

وی افزود: ارتقای سطح دانش باغداران با حضور اساتید برجسته، سرور و شادی مردم، افزایش مراکز فرآوری پسته، ارتباط بین تولید کنندگان ادوات کشاورزی و توزیع کنندگان سموم با باغداران، معرفی دامغان و پتانسیل های مختلف آن در رسانه ها بخشی از اهداف جشنواره ملی پسته دامغان است.

تبدیل ایده ها به کار
دبیر نهمین جشنواره پسته دامغان همچنین درباره محورهای این همایش، گفت: تبدیل ایده ها به تولید و صنعت رویکرد اصلی ما در نهمین جشنواره ملی پسته خواهد بود و با توجه به فراخوان هایی که در سال های اخیر منتشر شد ایده های جالبی برای فرآوری پسته ارائه شد.

زارع زاده با تاکید بر اینکه مقرر شده در جشنواره امسال همایش سرمایه گذاری را در کنار جشنواره پسته داشته تا بتوانیم شاهد ارتقای توسعه اقتصادی نیز باشیم، تصریح کرد: برقراری ارتباط بین ایده پردازان و سرمایه گذاران از اولویت های این دوره از جشنواره پسته است.

وی از برگزاری بخش‌هایی از جشنواره ملی پسته در روستاها و محله‌های مختلف دامغان برای نخستین بار خبر داد و افزود: رشد و توسعه گردشگری و شناسایی جاذبه های تاریخی و تفریحی دامغان در جشنواره امسال با قوت بیشتری ادامه می یابد تا از برکات این جشنواره بهتر استفاده کنیم.

کد خبر: ۱۵۶٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha