۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
واگذاری ۱۴ هکتار برای طرح ملی مسکن در گرگان| ۸۰ درصد ساخت و سازهای غیرمجاز «زیارت» کاهش یافت
در گفتگو با بازار بیان شد؛

واگذاری ۱۴ هکتار برای طرح ملی مسکن در گرگان| ۸۰ درصد ساخت و سازهای غیرمجاز «زیارت» کاهش یافت

گرگان- مقسم، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان از واگذاری ۱۴ هکتار برای طرح جهش تولید مسکن در این شهرستان خبرداد و گفت: ۸۰ درصد ساخت و سازهای غیرمجاز روستای «زیارت» کاهش یافته است.

رسول مقسم در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای طرح جهش تولید مسکن در گرگان، در حریم و محدوده شهر ۱۴ هکتار عرصه ملی شناسایی و به مسکن و شهرسازی واگذار شده است و در روستاها هم متولی بنیاد مسکن بوده که هشت روستا را معرفی کردیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان افزود: محدوده های در نظر گرفته شهری در منطقه صیاد شیرازی، شهرک تالار، کوی گلشهر و هزارپیچ واقع است.

وی در خصوص ساخت و سازهای زیارت هم گفت: دبیر ستاد پیشگیری از از وقوع جرم و انفال شهرستان بوده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مقسم با بیان این که زیارت به محیط زیست واگذار شده اما پاسخ استعلام ها را منابع طبیعی می دهد، ادامه داد: ورود مصالح به زیارت ممنوع بوده و در ورودی آن کانکس مستقر شده است و هشت دستگاه شامل بنیاد مسکن، منابع طبیعی، امور اراضی، شهرداری، آب منطقه ای و نیروی انتظامی به تناوب در آن مستقر هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان گفت: حمل هرگونه مصالح به روستا ممنوع بوده و باید با مجوز دهیاری این کار انجام شود و هم اکنون ۸۰ درصد ساخت و سازها کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ورود مصالح به روستا باید با نظارت منابع طبیعی باشد، اضافه کرد: اگر در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد مصالح برگردانده شده و از دی‌ماه سال گذشته تاکنون ۱۶ دستگاه کامیون و نیسان توقیف شده است.

مقسم از همکاری و مساعدت دادستان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم در این راستا خبر داد و گفت: در سایر نقاط مانند توسکستان و توشن همه حساسیت های لازم وجود دارد و در هفته بعد دو دستگاه ویلا و عرصه های فنسی در توسکستان قلع و قمع خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۶٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha