۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
اجرای طرح مردمی‌ سازی یارانه‌ها قدمی مثبت برای جبران خسارت‌های گذشته
رئیس سازمان امور عشایر ایران عنوان کرد

اجرای طرح مردمی‌ سازی یارانه‌ها قدمی مثبت برای جبران خسارت‌های گذشته

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در گذشته فاصله‌گذاری بین ارز دولتی و ارز نیمایی و دخالت دولت در حوزه اقتصاد موجب تلف شدن ارز کشور شده و در عمل کمکی به تولید نکرده است.

به گزارش بازار، عباس پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران در «همایش ملی نقش تشکل‌های بخش کشاورزی و صنعت غذایی در گام دوم انقلاب» با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین بخش خصوصی اقتصادی ایران اقتصاد کشاورزی است، گفت: در مقایسه با سایر زیر بخش‌های اقتصادی کشور، دولت کمترین دخالت را در بخش کشاورزی دارد و بخش خصوصی زنجیره تولید و توزیع را بر عهده‌دارند.

پاپی زاده افزود: در گذشته فاصله‌گذاری بین ارز دولتی و ارز نیمایی و دخالت دولت در حوزه اقتصاد موجب تلف شدن ارز کشور شده و در عمل کمکی به تولید نکرده است، به همین منظور دولت با اجرای طرح مردمی‌ سازی یارانه‌ها قدمی مثبتی در راستای جبران خسارت‌های واردشده برداشته است.

وی ادامه داد: دولت باید در جایگاه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت قرار بگیرد و با ارائه سیاست‌های حمایتی فضا را برای فعالیت بخش خصوصی به‌ویژه بخش کشاورزی باز کند.

به گفته وی، دولت باید به لحاظ سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان حضور خودش را در کنار تشکل‌ها داشته باشد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: برنامه‌ها و راهبرد وزیر جهاد کشاورزی در همین راستا است و عملاً در چند ماه گذشته نیز مشاهده کردیم که در تمام تصمیم‌گیری‌هایی که در وزارت جهاد کشاورزی انجام‌شده و مورد اجرا قرارگرفته حتماً با تشکل‌ها مشورت و نظر تشکل‌های مربوطه گرفته‌شده و با نظر جمعی و گام‌به‌گام در این قضیه حرکت کرده است؛ زیرا اقدامات بخش خصوصی در زنجیره تولید از مرحله تأمین تا فراوری مواد و انجام پروسه تولید و توزیع و رساندن به صادرات مؤثر است.

کد خبر: ۱۵۶٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha