۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
تامین نهاده‌های دامی اصفهان با کاشت سورگوم| «کلزا» از کشاورزان خریداری می‌شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

تامین نهاده‌های دامی اصفهان با کاشت سورگوم| «کلزا» از کشاورزان خریداری می‌شود

اصفهان –فیروزنیا؛ مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی اصفهان گفت: نهاده‌های دام و طیور اصفهان به زودی، با کاشت سورگوم به جای ذرت عمدتا وارداتی که بسیار آب‌بر نیز هست، تامین خواهد شد.

پیمان فیروزنیا در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۳۰۰ هکتار از اراضی اصفهان شامل شاهین شهر، فریدن، لنجان، گلپایگان و غیره زیر کشت دانه کلزا رفته است.

وی با بیان اینکه از کشاوران اصفهان در این ارتباط حمایت می کنیم، افزود: دانه روغنی کلزا با قیمت ۲۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم توسط مرکز خرید سازمان تعاون روستایی خریداری می‌شود.

کاهش کشت آفتابگردان در اصفهان
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با پیش بینی برداشت حدود ۶۰۰ تن دانه کلزا از اراضی استان تاکید کرد: همچنین امکان تحویل محصول به کارخانه روغن گلبهار نیز وجود دارد و هماهنگی های لازم در این ارتباط انجام شده است.

وی با پیش بینی کشت سه هزار و ۵۰۰ تن گلرنگ در استان اصفهان درباره کاهش میزان آفتابگردان گفت: با توجه به وجود دامداری‌های فراوان در استان، نیازمند ذرت علوفه ای هستیم و بر این اساس سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت این نوع ذرت اختصاص یافته است و تا ۱۷ هزار هکتار امکان افزایش وجود دارد.

تامین نهاده های دامی با کاشت سورگوم
فیروزنیا با اشاره به تامین نهاده های دامی از طریق کشت دانه های بومی گفت: در این راستا می توان سورگوم که آب کمی برای کشت نیاز دارد را می توان جایگزین ذرتی کرد که عمده آن از خارج از کشور تامین می شود و آب بر نیز هست و این نوع دانه (سورگوم) برای تغذیه دام و طیور مورد استفاه خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۶٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha