۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
 آب معدنی گران شد
دبیر انجمن تولید و صادرات آب های معدنی و آشامیدنی:

آب معدنی گران شد

فروهر، دبیر انجمن تولید و صادرات آب های معدنی و آشامیدنی نرخ کنونی بطری های آب معدنی و آشامیدنی را همچون نرخی که خرده فروشی ها در سال ۱۴۰۰ عرضه می کردند، اعلام کرد.

به گزارش بازار، پیمان فروهر طرح شفاف سازی قیمت ها را موجب مشکلاتی در قیمت گذاری آب معدنی دانست و گفت: این رویه موجب شد قیمت محصولات ما در ۱۴۰۰ تغییر کند و آب معدنی با قیمت ۲ هزار تومان -نرخ تولید- با ضرایب قانونی باید ۲۵۰۰ تومان به خریدار، فروخته می شد.

وی با اشاره به تمکین تولید ننده ها از این ضوابط اشکال را ناظر بر سطح خرده فروشی دانست و گفت: مغازه دار آب معدنی ۲۵۰۰ تومانی را به قیمت ۴ هزار تومان می فروخت و درپی اعتراض نیز، مردم با جمله اگر نمی خواهید، نخرید رو به رو می شدند.

فروهر ادامه داد: سازمان حمایت کم کم به این نتیجه رسید که قیمت مصرف کننده باید روی کالا درج شود چون مغازه داران از نبود نرخ، شیطنت می کردند.

لذا به ما دستور دادند قیمت مصرف کننده را روی کالا درج کنیم ولی گویی فرمت ذهنی مغازه داران به همان قیمت ۴ هزار تومانی عادت کرده بود.

وی افزود: در حال حاضر مغازه داران موظف هستند آب معدنی را با نرخ روی کالا بفروشند.

فروهر با اشاره به نرخ های ۸ ماهه سال ۱۴۰۰ گفت: آب معدنی یک و نیم لیتری ۶ و نیم لیتری ۴ هزار تومان بود.

بعد از طرح شفاف سازی شیوه قیمت گذاری تغییر کرد و در سال ۱۴۰۱ تولید کننده های ما تغییر قیمت ندادند ولی با توجه به افزایش قیمت ماده اولیه بطری و فزونی گرفتن کرایه حمل و حقوق و دستمزد، به اجماعی رسیدیم که قیمت به گونه ای تغییر کند که همچنان مردم با نرخ های زیر ۴ و ۶ هزار تومان آب معدنی را خریداری کنند.

وی قیمت آب معدنی نیم لیتری را ۳ هزار و ۷۸۰ و یک و نیم لیتری را ۵ هزار و ۹۸۷ تومان تخمین زد و افزود: شک نکنید مغازه داران این قیمت را رو به بالا گرد می کنند و لذا نسبت به سال گذشته تغییر چندانی ایجاد نشده است.

فروهر در خصوص صحت وجود آب معدنی گفت: تفاوت این آب با نوعِ آشامیدنی در تعریف استانداردشان است.

وی افزود: آب های معدنی مطابق با تعریف استاندارد است ولی هر دو محصول برای استفاده مردم ایمن هستند.

کد خبر: ۱۵۶٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha