۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
صدور مجوز برداشت ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد الغدیر برای مصارف خانگی ساوه
استاندار مرکزی خبر داد؛

صدور مجوز برداشت ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد الغدیر برای مصارف خانگی ساوه

ساوه- استاندار مرکزی از صدور مجوز برداشت ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد الغدیر برای مصارف خانگی ساوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدعلی آقازاده بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت آب استان مرکزی، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته میزان آب ذخیره شده در سد الغدیر به کمتر از ۴۰ میلیون مترمکعب رسیده بود گفت: بارش‌های دو سال اخیر به ذخیره این سد کمک کرده و افزایش ارتفاع سطح آب و مطلوب شدن وضعیت منابع آبی زیرزمینی اکنون رضایت‌بخش است.

وی افزود: ۲۶۸ میلیون مترمکعب آب در سد الغدیر موجود است و باید حداقل ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب در پایان پاییز در سد الغدیر موجود باشد و در این راستا با مدیریت شرکت آبفا لازم است که مازاد آب سد بین کشاورزان و شهر توزیع و چاه‌های آب خاموش شوند.

استاندار مرکزی عنوان داشت: علاوه بر بهره مندی بخش کشاورزی دشت مرکزی، مجوز برداشت ۲۰ میلیون مترمکعب نیز با مدیریت شرکت آب و فاضلاب و شورای تأمین برای تأمین مصارف خانگی در شهر ساوه صادر شده است.

آقازاده بیان داشت: در دوران خشکسالی با فرونشست زمین و افت منابع زیرزمینی مواجه بودیم، بر این اساس سیاست دولت ذخیره استراتژیک منابع آبی است و در این راستا در دشت های ساوه و زرندیه با بحران منابع آبی مواجه هستیم و این دشت ها همچنان در حالت قرمز قرار دارند.

کد خبر: ۱۵٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha