۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۲
اشتغالزایی گسترده صنعت فرش با کمترین هزینه
نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

اشتغالزایی گسترده صنعت فرش با کمترین هزینه

ابراهیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت فرش از جمله صنایعی است که در بخش اشتغال با کمترین هزینه بیشترین اشتغالزایی را به دنبال دارد.

به گزارش بازار، یحیی ابراهیمی گفت: کشور ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کشورها در صنعت فرش در دنیا مطرح می‌شود و شاید کمتر کشوری در دنیا باشد که تا این حد در حوزه فرش پیشرفت داشته باشد.

وی با اشاره به در خطر بودن جایگاه فرش ایرانی در بازارهای جهانی ادامه داد: متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی و نداشتن برخورد درست با این صنعت، فرش‌های تقلبی از کشورهایی مثل افغانستان به اسم ایران صادر شده که باعث از دست دادن جایگاه فرش ایرانی در بازارهای جهانی شد.

نماینده مجلس ادامه داد: با معرفی، شناسایی و بزرگداشت مشاهیر و پیشکسوتان عرصه فرش دستباف ایرانی می‌توانیم فرش ایرانی را دوباره به دنیا معرفی کنیم و جایگاه واقعی فرش ایرانی را برای خودمان در دنیا به ثبت برسانیم.

ابراهیمی افزود: صنعت فرش، صنعتی است که می‌تواند اشتغالزایی خوبی را در سطح کشور به وجود آورد و برای اشتغال زایی در این حوزه می‌توان با کمترین هزینه، بیشترین اشتغالزایی را رقم زد
به گفته وی با اشتغال زایی که در صنعت فرش ایجاد می‌شود، بانوانی شاغل در این حوزه می‌توانند در کنار خانواده علاوه بر ایجاد شغل، به خانواده‌های خود نیز برسند.

وی با اشاره به استان لرستان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین استان‌ها در تولید فرش و گلیم‌های دستباف ادامه داد: افراد زیادی در این استان در صنعت فرش مشغول بودند، اما در سال‌های اخیر به علت کم توجهی مسئولان جایگاه خودش را از دست داده است، اما ما تمام قد از این صنعت در بحث تجاری سازی، صادرات و اشتغال زایی حمایت می‌کنیم.

این نماینده مجلس افزود: با تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در بحث اشتغال، در حوزه فرش می‌توانیم در مناطق محروم و روستایی بستری آماده کنیم که در کنار اشتغال، محور خانواده را نیز حفظ کنیم.

ابراهیمی یادآور شد: در بحث مشاغل خانگی و اشتغال ما پارسال اعتبارات خوبی در مجلس پیش بینی کردیم و از رئیس سازمان تامین اجتماعی خواسته‌ایم که واقعا کمک کننده این صنعت که بخش مهمی از آن بیمه است، با بیمه کردن قالیبافان بسیاری از مشکلاتشان را حل کنیم.

کد خبر: ۱۵۶٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha