۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
واحدهای نساجی در زنجان نیاز مبرمی به بروزرسانی ماشین آلات دارند
نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان در گفتگو با بازار:

واحدهای نساجی در زنجان نیاز مبرمی به بروزرسانی ماشین آلات دارند

زنجان- ضرابی، نایب رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: برخی از واحدهای نساجی در استان زنجان برای اینکه از بحران خارج شوند، نیاز مبرم به تعویض ماشین‌آلات خود و به روز کردن آن دارند.

محود ضرابی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در کشورهای همسایه حدود ۱۵ درصد قیمت مواد اولیه پایین‌تر از ایران است، گفت: این خود باعث افزایش میزان قاچاق مواد اولیه این صنعت شده و باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی خواهد شد.

وی با ابراز اینکه متاسفانه تداوم این وضعیت باعث شده است که در حوزه اشتغال این صنعت نیز با دغدغه‌های زیاد مواجه باشیم، ابراز داشت: با توجه تحمیل هزینه‌های زیاد بر کارفرمایان این صنعت و نیز بالا رفتن قیمت مواد اولیه که خود باعث پایین آمدن قدرت خرید شد، سرمایه در گردش فعالان این عرصه را تضعیف کرد و همه این زنجیره مشکلات منجر به تعدیل نیرو در این خصوص شده است که تداوم این روند فاجعه جبران‌ناپذیری را برای کارفرمایان و کارگران این عرصه به دنبال خواهد داشت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، با بیان اینکه در حوزه نساجی کشور حدود ۴ میلیون نفر مشغول به کار هستند که این رقم برای صنعت نساجی عدد قابل توجهی است، ادامه داد: اگر قرار باشد شاهد تعدیل نیرو در این بخش باشیم، بی‌تردید علاوه بر این صنعت، بخشی از جامعه نیز متحمل ضرر و زیان خواهند شد.

ضرابی تاکید کرد: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت نساجی استان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه در اکثر کشورها مرسوم است که به محض رسیدن به پتانسیل‌های حوزه نساجی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به حمایت از این صنعت اقدام کرده و امکانات متعدد و امتیازاتی را در اختیار فعالان این عرصه قرار می‌دهند، اظهار کرد: از همه مهم‌تر اینکه زمین و تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

صنعت نساجی به طور مستقیم با فرهنگ، آداب و رسوم یک کشور ارتباط مستقیم دارد
نایب رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، با تاکید بر اینکه صنعت نساجی به طور مستقیم با فرهنگ، آداب و رسوم یک کشور ارتباط مستقیم دارد، گفت: در ایران شاهد قومیت‌های مختلف هستیم که همه این قومیت‌ها بخشی از هویت خود را به واسطه نوع پوشش بیان می‌کنند، بنابراین حمایت از این صنعت به معنای واقعی کلمه، حمایت از هویت ملی و فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی است که قادر خواهیم بود با صادرات این محصولات، علاوه بر ارزآوری، فرهنگ خود را نیز صادر کنیم اما متاسفانه به عینه می‌بینیم که حمایتی از صنعت نساجی در کشور صورت نمی‌گیرد، به همین خاطر آینده روشنی را برای این صنعت متصور نیستیم.

ضرابی با اشاره به اینکه زنجان در صنعت نساجی رتبه دوم کشوری را در اختیار داشته و تقریباً صنعت نساجی در استان زنجان صنعت جوانی است، افزود: هر چند برخی از واحدهای فعال در این صنعت نیاز به تعویض ماشین‌آلات خود و به روزرسانی دارند تا بتوانند در عرصه رقابت حضور پررنگی داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه امسال نمایشگاهی در این حوزه در ایتالیا برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این نمایشگاه هر چهار سال در یک کشور اروپایی برگزار می‌شود. حال این سئوال مطرح است که آیا تولیدکننده ایرانی قادر است بعد از چهار سال اقدام به وارد کردن تکنولوژی روز در این عرصه کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، با بیان اینکه برخی از واحدهای نساجی در استان زنجان برای اینکه از بحران خارج شوند، نیاز مبرم به تعویض ماشین‌آلات خود و به روز کردن آن دارند، خاطرنشان کرد: به همین خاطر یکی از مشکلات این عرصه، به روز نبودن واحدهای نساجی است.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha