۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
شاهرود دارای سازمان مدیریت پسماند و مواد شد | انتقال کشتارگاه به خارج از شهر
در نشستی مطرح شد؛

شاهرود دارای سازمان مدیریت پسماند و مواد شد | انتقال کشتارگاه به خارج از شهر

شاهرود- سازمان مدیریت پسماند و مواد شهرداری شاهرود در وزارت کشور تائید شد و آنطور که از اخبار شنیده می شود طی روزهای آتی این سازمان از سوی استانداری سمنان ابلاغ می شود.

بازار، گروه استان ها: شاهرود به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان استان سمنان همچنان از داشتن سازمان مدیریت پسماند محروم است اما شنیده ها حاکی از آن است که این انتظار به پایان رسیده و شاهد هستیم که سازمان پسماند و مدیریت شهری شهرداری شاهرود قرار است راه اندازی شود.

در این بین اما شهرداری شاهرود پیگیری های مکرری را طی سال های اخیر انجام داده تا اینکه امروز به حصول نتیجه رسیده ایم در کنار موضوع پسماند اما خروج کشتارگاه شاهرود به مکانی بیرون از شهر از دیگر دغدغه های مردم بود که به نظر می رسد این کار نیز خوشبختانه صورت گرفته است.

تصویب طرح ها
محسن احمدی شهردار شاهرود با اشاره به گزارش عملکرد هفت ماهه اخیر و همچنین اقداماتی که درباره ارتقای مدیریت شهری شاهرود در حوزه های عمرانی به خصوص پسماند شهری انجام شده نشستی را با حضور خبرنگاران برگزار کرد و در آن گفت: شاهرود طرح جامع پسماند نداشت و این برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

وی بیان کرد: طرح جامع مدیریت پسماند توسط مشاور تهیه شده و مراحل خودش را طی کرده است همچنین این طرح در کارگروه پسماند شهرستان و استان و همچنین سازمان شهرداری‌ها دفاع می‌شود و مجدداً در شاهرود مطرح و مصوب می‌شود تا شاهرود بعد از سمنان دومین شهر استان سمنان باشد که طرح جامع پسماند است همچنین باید گفت نگاه بلند شهرداری باعث شده تا این طرح در زمینه شهرستان شاهرود و نه فقط شهر شاهرود تدوین شود که بتوانیم مشکل روستاها و شهرهای اطراف نیز برطرف شود.

تائید در وزارت کشور
شهردار شاهرود با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند و مواد شهرداری شاهرود در وزارت کشور تائید شد، ابراز کرد: اجرای این سازمان طی روزهای آتی از سوی استانداری سمنان به شهرداری شاهرود ابلاغ خواهد شد و می‌توانیم از برکات این سازمان بسیار استراتژیک و مهم در راستای توسعه شهری بهره مند شویم.

طرح جامع مدیریت پسماند توسط مشاور تهیه شده و مراحل خودش را طی کرده است

احمدی با بیان اینکه ۱۱ مورد در زمینه پسماند سیاست گذاری شده که یکی از آنها طرح تفکیک پسماند از مبدا است، گفت: تفکیک مبدا از پسماند ساز و کار خودش را دارد لذا لایحه‌ای تهیه شده و به شورای اسلامی شهر شاهرود ارجاع یافت و مفتخر هستیم که چندین و چند کار بزرگی در این طرح دیده شده است همچنین شهرداری و مجموعه مدیریت شهری سعی کرده تا با تلاش جهادی تمام زمینه های خدمت رسانی به مردم را در این شهر مهیا سازد و لذا در این ارتباط توسعه متوازن شهری در دستور کار قرار داشته است.

شاهرود دارای سازمان مدیریت پسماند و مواد شد | انتقال کشتارگاه به خارج از شهر

اقدامات صورت گرفته در ناحیه ۱
شهردار ناحیه یک شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه این ناحیه در واقع ظرفیت یک منطقه را دارد اما با حداقل امکانات و نفرات اداره می‌شود، گفت: ساماندهی میدان ۹ دی و بهسازی آن به خصوص بخشی که سمت شهرک ولی عصر (عج) یکی از اقداماتی بود که در دستور کار شهرداری قرار گرفت و در این منطقه جدول سازی، لکه‌گیری، فضای سبز و … اجرا شد.

محمد حسینی با اشاره به شرایط خیابان ابوذر نیز، بیان کرد: این خیابان یک هزار و ۲۰۰ متر تعریض شد که در کنار آن جدول کاری و خاک برداری نیز انجام و حتی تملک‌های مورد نیاز نیز صورت گرفته است و به زودی آسفالت می‌شود.

وی از بهسازی فضای سبز آتش نشانی میدان ولایت نیز خبر داد و بیان کرد: ساماندهی انتهای بهارستان و مسجد علی اکبر (ع) با هدف تسهیل در خدمات مسکن ملی، پیاده رو سازی و شن ریزی، تسطیح و روسازی صورت گرفته و میدان بهارستان نیز با هدف کاهش تصادفات رانندگی، رلگاژ شده است.

ساماندهی معابر
شهردار ناحیه یک شاهرود با بیان اینکه حدود شش دهه سیم خاردار ارتش در یک محیط شهری آزار دهنده بود و محدودیت‌هایی را نیز برای مردم پدید آورده بود که خوشبختانه شکل شکیلی پیدا کرده و امروز بهسازی شده است از سوی دیگر بلوار خاوران از دیگر اقدامات خوبی بود که در ماه‌های اخیر در منطقه یک شهرداری شاهرود صورت گرفته است.

حسینی با اشاره به ساماندهی دکه‌های میدان حسینی شاهرودی گفت: این منطقه به واسطه دروازه ورودی شهر مورد بهسازی قرار گرفت تا مسافران عبوری بتوانند از آن استفاده بهینه کنند همچنین درباره ساختمان اداری شهرداری ناحیه یک باید گفت که این بنا در مرحله سقف و ستون باقی مانده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و تغییرات نما به شکل زیباتر در صورت اجرا است.

ساماندهی میدان ۹ دی و بهسازی آن به خصوص بخشی که سمت شهرک ولی عصر (عج) یکی از اقداماتی بود که در دستور کار شهرداری قرار گرفت

وی با بیان اینکه در خیابان ساحلی شمالی یک دوره پیاده رو سازی مسیر انجام شده بود اما بحث ایمنی و حفاظتی آن مانده بود که با انتقال پیمانکار، مقوله زیبا سازی، پیاده رو سازی و … تکمیل شده است، گفت: در شهرک گل‌ها نیز جدول کاری و کانیو انجام شده است در خیابان غفاری دوم نیز شاهد ساماندهی وضعیت با تملک و احداث نهر و… بودیم.

ساماندهی و پیاده رو سازی در شهر شاهرود
شهردار ناحیه یک با اشاره به ساماندهی شهرک ولی عصر (عج) نیز بیان کرد: پیاده رو سازی این شهرک مدت یک سال که رها شده بود اما سریع‌تر مناقصه انجام و مقوله پیاده روسازی و بهسازی تا خط لوله و سپس راه آهن رو به اتمام است از سوی دیگر کاشت گل و گیاه زیباسازی میدان حسینی و اصلاح آن نیز در طول ایام عید و فروردین ماه صورت گرفت که شاهد وضعیت بهتری باشیم.

حسینی با اشاره به آب‌گرفتگی معابر و با بیان اینکه تجربه سال ۹۸ نشان داد که روان آب‌ها در ناحیه یک مشکلات زیادی را ایجاد کرده است اما با اقدامات صورت گرفته امروز شاهد اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی از خیابان غفاری و ۲۸ متری به سمت پادگان و بلوار شهید شیرودی و در نهایت خروج از شهر خواهیم بود.

همه چیز درباره پروژه رزمندگان
جعفر ختیال معاون شهردار شاهرود نیز در این نشست درباره سرمایه گذاری و پروژه رزمندگان، بیان کرد: زمینی که پروژه رزمندگان احداث شده دارای سند شش دانگ کاداستر شده توسط اداره ثبت زیر نظر قوه قضائیه است و تمام مراحل اخذ سند تک برگی قانونی طی شده و هر آنچه که اداره ثبت لازم داشته، صورت گرفته است.

وی افزود: این سند ابتدا ۹ هزار مترمربع بود اما بعداً به یک قطعه هفت و یک قطعه دو هزار متری تفکیک شده است زمین دو هزار متری در بحث گاراژ توکل معاوضه شد تا مالکان راضی شوند و هفت هزار متری باقی ماند. مجدداً برای تفکیک این زمین به اداره ثبت مراجعه شد و سند کاداستر هفت هزار و ۳۶۸ متر مربع صادر شده است.

معاون شهردار شاهرود با بیان اینکه شهرداری محکوم به کوه خواری شده در صورتی که کاملاً این زمین سند کاداستر دارد، گفت: ضوابط در این طرح رعایت شده و به واسطه اینکه این پروژه به شارع عام وصل می‌شد خیابان هشت متری را در آن تعریف کردیم و این شارع باید از سند خارج می‌بود لذا برخی ادعای کوه خواری کردند که ما دقیقاً بر اساس سند اقدام کردیم.

ختیال درباره برداشت از ناحیه مذکور، توضیح داد: طبق آزمایشگاه خاک زیر نظر نظام مهندسی می‌بایست سنگ آزمایش می‌شد و مشخص گردید که سنگ هیچ فشار مقاومتی را نمی‌تواند تحمل کند و الزاماً باید به خاک مستحکم به دست می‌آمد تا هفت طبقه بر روی پیلوت در این مکان ساختمان ساخته شود.

شاهرود دارای سازمان مدیریت پسماند و مواد شد | انتقال کشتارگاه به خارج از شهر

ساماندهی هسته مرکزی
شهردار ناحیه سه شاهرود نیز گفت: ناحیه سه مرکز هسته شهر را در اختیار دارد و از آنجا که روزانه تردد سنگینی را شاهد هستیم، می‌بایست اقدامات عمرانی در این ناحیه طی ساعاتی انجام شود که مزاحمتی برای مردم نباشد در این ارتباط جدول کاری خیابان‌های مصلی، ۲۲ بهمن، چمران، بهزیستی و پازل فرش‌هایی مانند پازل فرش خیابان ۲۲ بهمن و … در دست اجرا هستند.

حیدریان با بیان اینکه در برنامه کاری شهرداری ناحیه سه بهسازی خیابان بهزیستی، ۱۵ خرداد، مادر، شبدری و … است که درخواست‌های مردمی بسیاری نیز درباره آن بیان شده است، بیان داشت: این طرح ساماندهی و پازل کاری در خیابان‌های ابن یمین، امام (ره) و معلم نیز به زودی انجام خواهد شد از سوی دیگر شاهد تعویض جدول‌های کمربندی پایین را نیز خواهیم داشت چرا که در زمینه دفع آب‌های سطحی مشکلات را برای مردم به وجود آورده است.

اقدامات عمرانی و کشتارگاه شاهرود
امیر عرب اسماعیلی معاون خدمات شهری شهرداری شاهرود نیز در سخنانی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد ارتقای خدمات شهری به یک سازمان جدا هستیم که توانسته در ارتقای خدمات شهری نیز مؤثر باشد، گفت: در حوزه معاونت خدمات شهری اتفاقات خوبی رخ داده که از جمله آنها می‌توان به انتقال کشتارگاه دام شاهرود اشاره داشت.

ساماندهی انتهای بهارستان و مسجد علی اکبر (ع) با هدف تسهیل در خدمات مسکن ملی، پیاده رو سازی و سن ریزی، تسطیح و روسازی صورت گرفت

عرب اسماعیلی با بیان اینکه شهرداری در واقع هیچ قانون و وظیفه‌ای در قبال کشتارگاه شاهرود ندارد، تاکید کرد: در زمان قدیم شهرداری‌ها ذی‌صلاح و متولی این امر بودند و در شاهرود نیز طی پنج دهه کشتارگاه با توسعه شهری، در میان بافت شهری قرار می‌گیرد اما باز هم شهرداری پیگیری امر را صورت داد حتی دو، سه سال قبل یک بار این پیگیری‌ها صورت گرفت اما نه سرمایه گذاری وجود داشت و نه عزمی در شهرستان ایجاد شده بود لذا طرح منتقل نشد شهرداری دو کار اساسی را در همان زمان انجام داد نخست به فکر انتقال بود و در کنار آن در حوزه نگهداری کشتارگاه هم انجام شد تا کشتارگاه شاهرود به یکی از بهترین‌ها بدل شد.

وی افزود: در ارتباط با کشتارگاه همچنین باید گفت که قرارداد این مکان چهارم شهریور ۱۴۰۰ به اتمام رسید و شهرداری به واسطه وظیفه‌ای که نداشت می‌توانست همان موقع درب کشتارگاه را ببندد برای اینکه گوشت سالم به دست شهروندان برسد همان موقع شورای شهر مصوب کرد که اجرت‌المثل ایام تصرف پیمانکار با نظر هیئت کارشناسی انجام شود که این کار صورت گرفت و به پیمانکار هم ابلاغ شد تا زمانی که مزایده قانونی و انتخاب پیمانکار جدید انجام شود.

توسعه خدمات شهری
معاون عمران و خدمات شهری شهرداری شاهرود با بیان اینکه شهرداری یک نگرانی دیگر نیز داشت و آن هم عدم واگذاری دو شهرک به شهرداری شاهرود شامل فدک و کوثر است که شهرداری در اینجا نیز می‌توانست به صورت قانونی اعلام کند که وظیفه‌ای نسبت به خدمت رسانی ندارد اما بازهم تلاش‌های زیادی برای نخاله برداری، رفت و روب و مسائل عمرانی و فضای سبز صورت گرفت تا نشان دهد که نگاه خدمت رسانی به مردم دارد.

عرب اسماعیلی با بیان اینکه مشکل هدایت آب‌های سطحی نیز خوشبختانه حل شده است، بیان داشت: سال‌ها مشکل پساب‌ها و روان آب‌ها را داشتیم که خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و تنها دو نقطه در شهر باقی مانده که آن هم شهردار شاهرود دستور انجام آن را داده و به زودی صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha