۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
فارسی‌ها دیگر خریدار پروپاقرص خودروهای چینی نیستند| بررسی دلایل عدم استقبال
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

فارسی‌ها دیگر خریدار پروپاقرص خودروهای چینی نیستند| بررسی دلایل عدم استقبال

‌شیراز- این روزها به دلیل کمبود قطعات خودروهای چینی مردم استان فارس دیگر مانند گذشته خریدار پروپاقرص این خودروها نیستند.

به گزارش خبرنگار بازار، طی چند مدت اخیر به دلیل برخی از مشکلات به ویژه کمبود قطعات خودرو، مردم استان فارس دیگر تمایل چندانی به خرید خودروها چینی ندارند. مشکلات واردات قطعه باعث شده تا برخی از خودروها ماه ها در تعمیرگاه معطل تأمین قطعه باشند که همین امر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خودرو شیراز در خصوص بازار خودروهای چینی و شرایط این خودروها در استان فارس به بازار گفت: در حال حاضر استقبال مردم فارس از خودروهای چینی کاهش یافته و این خودروها به دلایل متعدد با عدم استقبال مردم رو به رو شده اند.

هدایت اله باقری عنوان کرد: شرایطی که انعقاد قراردادهای جدید ایران با کشورهای خارجی و مذاکره برای ورود خودروهای ارزان قیمتی که محصول چین نیستند، زمینه را برای کمرنگ شدن هر چه بیشتر حضور این نوع خودرو در بازار داخلی فراهم کرده به طوری که مسئولان خودرو نیز بر این امر صحه می گذارند و هر یک دلایلی را در این خصوص شرح می دهند.

کاهش استقبال مردم فارس از خودروهای چینی
وی با تاکید در خصوص کاهش استقبال مردم فارس از خودروهای چینی افزود: در حال حاضر فروش خودروهای چینی نسبت به گذشته کاهش یافته و مردم مانند قبل از این خودروها استقبال نمی کنند.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو شیراز در خصوص دلیل کاهش استقبال مردم از خودروهای چینی اظهار کرد: ابتدا مردم به دلیل ظاهر لوکس و قیمت ارزان از ماشین های چینی استقبال کردند ولی با گذشت زمان، این خودروها به لحاظ کیفی و خدمات پس از فروش به نسبت خودروهای دیگر با مشکلات زیادی مواجه شدند و همین شرایط رفته رفته باعث فاصله گرفتن مردم از این خودروها شد.

فارسی‌ها دیگر خریدار پروپاقرص خودروهای چینی نیستند| بررسی دلایل عدم استقبال

باقری کیفیت پایین خودروهای چینی و ورود خودروهای رقیب در میدان را دو دلیل عمده کاهش استقبال مردم از این نوع خودرو دانست و گفت: چنانچه واردات خودرو آزاد شد و مجوز آن صادر شود و این خودروها هر چه سریع تر به بازار ایران بیایند، قطعاً مردم این خودروها را انتخاب و به بازار خودروهای چینی خاتمه می دهند.

وی اظهار کرد: هر چند این موضوع هنوز اجرایی نشده اما همین بحث و مذاکره در این خصوص باعث شده که افراد به امید عملی شدن این موضوع از خرید دست نگه دارند و سراغ ماشین های چینی نروند.

بهترین راه برای خاتمه دادن به بازار خودروهای چینی حفظ قیمت واقعی دلار و افزایش بهبود کیفی در تولیدات داخلی است

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو شیراز در خصوص شاه کلید پایان دادن به بازار خودروهای چینی توضیح داد و بیان کرد: بهترین راه برای خاتمه دادن به بازار خودروهای چینی حفظ قیمت واقعی دلار و افزایش بهبود کیفی در تولیدات داخلی است که می تواند سهم عمده در کاهش بازار خودروهای چینی ایفا کند.

باقری افزود: مردم هنوز به خودرو به عنوان کالای سرمایه ای نگاه می کنند تا کالاهای مصرفی؛ از این رو انتظار دارند وقتی خودرویی را می خرند برایشان سهل الفروش باشد که خودروهای چینی این گونه نیستند، از این رو ایجاد امکاناتی از قبیل لحاظ کردن قیمت مناسب، ایجاد تنوع، افزایش کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مطلوب در بازار تولیدات داخلی از جمله عواملی هستند که مردم را به سمت خرید خودروهای داخلی ترغیب می کند.

ایرادات اساسی بخش فنی و عدم دسترسی آسان به قطعات و خدمات پس از فروش
این فعال بازار خودرو شیراز بنابراین یادآور شد: در حال حاضر علت آنکه کارشناسان به متقاضیان خرید خودرو توصیه می کنند به سمت خودروهای چینی نروند، تنها افت قیمت این خودروها نیست و به ایرادات اساسی بخش فنی و عدم دسترسی آسان به قطعات و خدمات پس از فروش نیز مربوط می شود.

مهندسین کپی کار چینی برای اینکه بتوانند قیمت خودروهای تولیدی خود را پایین نگه دارند، متریال و مواد اولیه بیکیفیتی را در محصولات خود استفاده می کنند. داشبورد پلاستیکی بی کیفیت، صندلی های نه چندان راحت و قوای محرکه ضعیف در کنار نبود سیستمهای ایمنی قابل اعتماد و کارآمد، از جمله ایراداتی هستند که ممکن است مشتری را از خرید یک خودرو چینی پشیمان کنند.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha