۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
فعالیت‌های غیرسازنده برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ساماندهی می‌شود
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد؛

فعالیت‌های غیرسازنده برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ساماندهی می‌شود

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصمیماتی درباره الزامات پیشبرد اهداف دولت در زمینه حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال و ساماندهی فعالیت‌های غیرسازنده برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اتخاذ کرد.

به گزارش بازار، در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در جهت دانش‌بنیان کردن اقتصاد در کنار ایجاد اشتغال، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گزارشی از عملکرد و الزامات پیشبرد اهداف دولت در این زمینه ارائه کرد که پس از بررسی مقرر شد تسهیلات جدیدی از مسیر صندوق توسعه ملی در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گیرد.

در این جلسه همچنین معاون بانک مرکزی گزارشی از وضعیت برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با فعالیت‌های غیرسازنده ارائه و پیشنهادهای اجرایی برای مدیریت و ساماندهی این نوع بانک‌ها و مؤسسات که اثر نامناسبی در اقتصاد کشور گذاشته‌اند، مطرح کرد.

بر این اساس مقرر شد تدابیر و سیاست‌های لازم در این زمینه در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا مطرح شود و دولت نیز لایحه‌ای برای ساماندهی نظام بانکی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha