۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
خسارت ۳۲۶ میلیاردی روستاییان سیل زده یزدی/هنوز اعتبار دولتی اختصاص نیافته است
مدیرکل بنیاد مسکن یزد:

خسارت ۳۲۶ میلیاردی روستاییان سیل زده یزدی/هنوز اعتبار دولتی اختصاص نیافته است

یزد- نادریان زاده، مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد از وارد آمدن خسارت ۳۲۶ میلیارد تومانی سیل به روستاییان استان یزد خبر داد.

علیرضا نادریان زاده در گفتگو با خبرنگار بازار از وارد شدن خسارت ۳۲۶ میلیارد تومانی به ۲ هزار و ۳۸۸ واحد مسکن در سیل اخیر به شهرستان‌های یزد، میبد و اردکان خبر داد و اظهار داشت: این خسارت شامل واحدهای مسکونی و تجاری و خودروهای آسیب دیده در روستاها است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بنیاد مسکن، زمین جدیدی برای ساخت و ساز ایمن در اختیار صاحبان خانه های ویران شده از سیل قرار می دهد؟ عنوان کرد: بحث تخصیص زمین برای ساخت خانه های جدید منتفی شده چرا که بسیاری از خانه های آسیب دیده نیازمند به بازسازی است و مالکان این واحدها، خواستار ساخت خانه در محل فعلی هستند و تقاضایی برای زمین جدید وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه برآورد خسارت انجام و به وزارت کشور اعلام شده است، افزود: امید است با موافقت هیئت وزیران این مبلغ خسارت هم در قالب تسهیلات و هم به صورت بلاعوض به روستاییان پرداخت شود اما هنوز اعتبار دولتی اختصاص نیافته است.

نادریان زاده اعلام کرد: بازدیدهای لازم صورت گرفته و خسارت ها بر واحدهای مسکونی و تجاری برآورد، اعلام و ثبت شده و با مصوبه هیئت دولت و ابلاغ به استان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد بیان کرد: پرداخت خسارت روال قانونی دارد که منتظر مصوبه هیئت دولت هستیم که اگر مصوب شود، میزان آن مشخص خواهد شد و بر اساس قانون پرداخت می کنیم اما بخشی از حمایت ها نیز به صورت استانی صورت می گیرد که آمار مشخصی از آن در اختیار ما نیست.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha