۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
ایران خودرو از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده کند
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ایران خودرو از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده کند

اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ایران خودرو باید از تفکر پوسیده دولتی فاصله بگیرد و از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده کند.

به گزارش بازار، اکبری تالارپشتی در همایش ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو، خطاب به این مجموعه صنعتی افزود: در کشور، شرکت‌های دانش بنیان ارزشمندی وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود، اما ایران خودرو در کوچه، پس کوچه‌ها قرار دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به موفقیت‌های جوانان نخبه ایرانی در عرصه‌های مختلف مانند هوافضا، نانو، بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی و صنعت موشک این سئوال را مطرح کرد که چرا همین جوان‌ها در حوزه خودرو پیشران نیستند؟

اکبری تالارپشتی افزود: ایراد در جوانان ما نیست، بلکه ایراد در ساختارها و مجموعه مدیریت هاست.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سهم ۵ درصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایران خودرو تاکید کرد: نباید وزارت صمت با این میزان سهام، برای مجموعه ایران خودرو، ۵۰۰ درصد تصمیم گیری کند.

اکبری تالارپشتی افزود: علاقه مندم وقتی با مدیرعامل ایران خودرو تماس می‌گیریم بگویند با مدیر عامل تویوتا یا با مدیرعامل بنز برای تعامل و همکاری‌های مثبت جلسه دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه قطعه سازی ظرفیت‌های بزرگی داریم گفت: باید این از این ظرفیت‌های بخش خصوصی به درستی بهره ببریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ایران خودرو برنامه‌های خوبی را شروع کرده و باید از تفکر پوسیده دولتی فاصله بگیرد.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha