۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
پیگیری غائله شهرداری علی آباد در محاکم قضایی| کارگر و پیمانکار تعلیق شدند
شهردار علی آبادکتول خبرداد؛

پیگیری غائله شهرداری علی آباد در محاکم قضایی| کارگر و پیمانکار تعلیق شدند

علی آبادکتول- کوهستانی، شهردار علی آبادکتول گفت: با عامل و عاملان ماجرای ضرب و شتم کارگر و پیمانکار شهرداری علی آبادکتول برخورد می شود.

محمد کوهستانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عصر روز پنج شنبه (۱۹ خرداد) نزاعی بین کارگر خدمات شهری و پیمانکار شهردای علی آباد رخ داد که بلافاصله پس از این مطلع شدن از ماجرا برای بررسی به آن ورود کردیم.

وی با بیان این اتفاق قابل اغماض و گذشت نیست، افزود: پس از بررسی های لازم با عامل و عاملان این موضوع برخورد جدی خواهد شد.

شهردار علی آبادکتول ادامه داد: علت اصلی در دست بررسی بوده اما براساس سخنان دو طرف اختلافاتی مبنی بر عدم حضور کارگر و بی نظمی های از سوی وی با کارفرما به وجود آمده که موجب این درگیری شده است.

کوهستانی در ادامه گفت: مجموعه خدمات شهری و فضای سبز شهرداری علی آبادکتول در اختیار پیمانکار بوده و وظیفه تامین نیرو بر عهده آن ها است و شهرداری تنها وظیفه نظارت بر جذب نیرو را بر عهده دارد.

وی افزود: کارگر مورد مشاهده در فیلم کارگر روزمزد شهرداری بوده و بنا بر گفته های پیمانکار پیش از این در محل کار خود حاضر نشده و پس از تماس نماینده پیمانکار باز هم از حضور در محل کار امتناع می ورزیده است.

شهردار علی آبادکتول تصریح کرد: این کارگر در راستای غیبت های پیشین خود، در روز پنجشنبه بدون هماهنگی برای مطالبه حقوق خود راهی دفتر پیمانکار شده و در آنجا یک نزاع کلامی بین نماینده پیمانکار که همسر پیمانکار بوده، شکل می گیرد.

وی افزود: در ادامه پس از ضربه ای که کارگر با بیل به سر نماینده پیمانکار وارد می کند، برادر خانم نماینده به حمایت از او برخاسته و این حادثه ابعاد بزرگ تری به خود می گیرد.

کوهستانی ادامه داد: پس از وقوع این حادثه کارگر و پیمانکار به صحن شورا خوانده شده و در خصوص علت ماجرا از آن ها پرس و جو شد که با توجه به ورود دادستان شهرستان علی آباد کتول به ماجرا، پرونده این دو در دست بررسی است.

شهردار علی آبادکتول یادآور شد: تا روشن شدن ماجرا هم کارگر و هم پیمانکار تعلیق شده و شایعه احراج کارگر که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون حال عمومی هر دو مضروب خوب است و هیچ مشکل جسمی ندارند، گفت: اولویت ما در مجموعه شهرداری همیشه احقاق حقوق کارگران بوده چرا که آنها خط مقدم آبادانی شهر هستند.

کوهستانی همچنین در خصوص پرداخت به موقع مطالبات کارگران شهرداری گفت: از زمان انتصاب اینجانب به عنوان شهردار علی آباد، ابتدا حقوق و مطالبات پاکبانان و کارگران خدمات شهری پرداخت شده و سپس حقوق و مزایای کارمندان شهرداری را پرداخت می کنیم.

شهردار علی آباد کتول در خصوص تخلف پیشین پیمانکار شهرداری در رابطه با واکسیناسیون پیش از نوبت، گفت: در آن زمان من در مجموعه شهرداری حضور نداشته و از صحت و سقم ماجرا بی اطلاع هستم ، اما چنانچه چنین مواردی در حال حاضر مشاهده شود بدون شک با متخلف برخورد جدی خواهیم کرد.

تشکیل پرونده درباره حادثه ضرب و شتم یکی از پاکبانان شهرداری علی آباد کتول

دادستان علی آبادکتول هم در این راستا گفت: علاوه بر پرونده ضرب و شتم از باب نقض حقوق شهروندی هم برای این موضوع پرونده تشکیل شده است.

حسینعلی ایزد گفت: حادثه ضرب و جرح یکی از پاکبانان شهرداری علی آبادکتول پنجشنبه (۱۹ خرداد) رخ داد و همان زمان بلافاصله پرونده برای رسیدگی به این موضوع در دادسرای این شهرستان تشکیل شد.

ایزد گفت: علاوه بر تشکیل پرونده از باب تضییع حقوق شهروندی، طرفین هم از یکدیگر به اتهام ضرب و شتم شکایت کرده اند که در مرحله تحقیقات و رسیدگی در دادسرای این شهرستان است.

وی افزود: از شهردار هم درباره این حادثه توضیح خواسته شده و دستور پیگیری موضوع و ارائه گزارش فوری صادر شد و شهردار نیز تا زمان تکمیل تحقیقات پرونده، پیمانکار و سایر طرفین درگیر در این حادثه را از کار تعلیق کرده است.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha