۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
افزایش اجاره‌ املاک در مازندران | تعداد زیادی بنگاه تعطیل شدند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش اجاره‌ املاک در مازندران | تعداد زیادی بنگاه تعطیل شدند

ساری- برزگر، نایب رئیس اتحادیه املاک ساری با اشاره به افزایش اجاره و مالیات گفت: این مسائل تعداد زیادی از بنگاه ها را به تعطیلی کشانده است.

علیرضا برزگر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اوضاع ملک و املاک نابسامان و راکد است، افزود: به دلیل رکود بازار شمار زیادی پروانه کسب در شهرستان ابطال شده است زیرا توان پرداختت اجاره را ندارند.

وی افزود: اجاره مغازه دو میلیون تومانی به شش تا هفت میلیون تومان افزایش یافته است و بنگاه دار توان پرداخت اجاره را ندارد و هرهفته چند پروانه را ابطال می کنیم.

وی ادامه داد: مالیات بالا و اجاره مغازه سبب شده تا تعداد قابل توجهی از بنگاه داران مغازه را تعطیل کنند و چندنفر با هم اقدام به فعالیت در یک بنگاه داشته باشند.

برزگر با اشاره به اینکه فعالیت بنگاه ها به صورت تجمیعی شدن است، افزود: از نیمسال دوم سال قبل بسیاری از املاکی ها به دلیل عدم توان پرداخت مالیات و اجاره، مغازه ها را جمع و تلاش کردند به صورت شراکتی و چندنفری یک بنگاه را فعال داشته باشند.

نایب رئیس اتحادیه املاک مازندران با اشاره به افزایش مالیات وصولی از کسبه و بنگاه داران گفت: برای یک مغازه سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان مالیات ارزش بر افزوده هرچندماه صادر می شود.

وی ادامه داد: قرار بود تخفیف هایی برای مالیات دوره کرونا اعمال شود که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

کد خبر: ۱۵۵٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha