۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
افزایش ۳۵ درصدی هزینه مواد اولیه| قیمت «آلومینیوم» تابع تصمیمات داخلی و شرایط جهانی است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

افزایش ۳۵ درصدی هزینه مواد اولیه| قیمت «آلومینیوم» تابع تصمیمات داخلی و شرایط جهانی است

گرگان- یارمحمدی، رئیس هیئت مدیره مجموعه درسا صنعت گفت: قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته حدود ۳۵ درصد افزایش داشته و این امر سبب می شود تولیدکننده در تعهدات خود دچار مشکل شود.

علیرضا یارمحمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: افزایش قیمت مواد اولیه شرکت های تولیدی را دچار مشکل می‌کند اما بیش از این که افزایش هزینه‌های اولیه به عرضه آسیب برساند «نوسان شدید» دغدغه تولیدکنندگان است زیرا اطمینان خریدار کاهش می یابد.

رئیس هیئت مدیره مجموعه تولیدی درسا صنعت افزود: قیمت مواد اولیه (آلومینیوم) تابع تصمیمات داخلی و شرایط عمومی جهان مانند جنگ روسیه و اوکراین است؛ همان طور که جنگ بر روی قیمت گندم، پتروشیمی و غیره تاثیر گذاشته بر روی آلومینیوم هم تاثیرگذار بوده است زیرا روسیه یکی از کشورهای تامین کننده آلومینیوم خاورمیانه و ترکیه است.

وی بیان کرد: نحوه قیمت‌گذاری آلومینیوم هم به صورت دولتی اتفاق می‌افتد و براساس عرضه و تقاضای داخلی و وضعیت جهانی تامین می‌شود.

یارمحمدی ادامه داد: در مجموع مواد اولیه نسبت به سال گذشته حدود ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است و سبب می شود تولیدکننده ای که در کالاهای تولیدی با سود حداقلی فعالیت می کند در تعهدات خود دچار مشکل شود.

رئیس هیئت مدیره مجموعه تولیدی درسا صنعت گفت: برخی از شرکت ها و مجموعه های تولیدی می‌توانند افزایش هزینه‌های مواد اولیه را به سمت مشتری ببرند اما چون قراردادهای ما طولانی‌مدت است مجبور هستیم ریسک آن را در شرکت متعهد شویم لذا از دی‌ماه سال گذشته و قبل از آن درسا صنعت هیچ افزایش قیمتی برای هیچ مشتری بعد از قرارداد ایجاد نکرده است.

کد خبر: ۱۵۵٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha