۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱
تولید ماهانه ۱۰۰ تن سیم و کابل| تولیدات داخلی از محصولات مشابه خارجی ارزان‌تر است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

تولید ماهانه ۱۰۰ تن سیم و کابل| تولیدات داخلی از محصولات مشابه خارجی ارزان‌تر است

گرگان- آوجیان، مدیر تولید شرکت سیم و کابل برتر با اشاره به تامین مواد اولیه صنایع سیم و کابل در داخل کشور گفت: تولیدات ایرانی از محصولات مشابه خارجی ارزان تر و با کیفیت تر است.

امیر آوجیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: علاوه بر تامین تمامی مواد اولیه مورد نیاز در صنعت سیم و کابل در داخل کشور، دستگاه های مورد نیاز این صنعت هم در داخل ایران طراحی و ساخته می شود.

مدیر تولید شرکت سیم و کابل برتر افزود: نوسانات قیمت دلار سبب شده تا محصولات تولیدی در صنعت کابل و سیم ثبات قیمت کمتری داشته باشد.

وی بیان کرد: نیمی از سود قیمت مس متاثر از قیمت جهانی آن تلاطم بسیاری داشته و مواد پی وی سی که به عنوان روکش از آن استفاده می شود هم رشد قیمتی زیادی را شاهد بوده است.

آوجیان گفت: با افزایش قیمت دلار متاسفانه شاهد کاهش ارزش پول ملی (ریال) در کشورهای پیرامونی بودیم و این امر اشتیاق خریداران خارجی به ویژه عراق و ترکمنستان را در خرید محصولات ایرانی افزایش داده است.

مدیر تولید شرکت سیم و کابل برتر افزود: در حال حاضر ماهانه ۱۰۰ تن انواع محصولات سیمی تولید می شود و ۶۰ پرسنل در این واحد تولیدی به صورت مستقیم شاغل هستند.

آوجیان گفت: با توجه به اینکه بیشتر مواد اولیه این صنعت در داخل کشور تولید می‌شود قیمت محصولات داخلی به مراتب ارزان تر از محصولات مشابه چینی و آلمانی در بازار است.

به گفته وی برای تاسیس و راه اندازی واحدهای تولید کننده سیم و کابل در کشور علاوه بر نیاز به یک سوله حداقل دو هزار متری باید حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید دستگاه ها و تامین سرمایه در گردش پیش بینی کرد.

کد خبر: ۱۵۵٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha