۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
تعدیل ضرایب مالیاتی به دلیل خسارات ناشی از کرونا حق تمامی صنوف کشور است
نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران:

تعدیل ضرایب مالیاتی به دلیل خسارات ناشی از کرونا حق تمامی صنوف کشور است

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران گفت: تعدیل ضرایب کلیه صنوف به دلیل آسیب های وارده ناشی از کرونا حق کلیه صنوف و مهم ترین درخواست نمایندگان اصناف است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، ابراهیم درستی نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی و نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران در خصوص نشست نمایندگان اصناف و هیئت امنای بازار تهران با وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: در این نشست که به میزبانی وزیر اقتصاد برگزار گردید، نحوه اجرای تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م برای عملکرد سال ۱۴۰۰ و تسهیل شرایط برای مودیان صنفی مورد بررسی قرار گرفت.

درستی افزود: تعدیل ضرایب کلیه صنوف به دلیل آسیب های وارده ناشی از کرونا حق کلیه صنوف و مهم ترین درخواست نمایندگان اصناف در این جلسه بود که وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی با قبول شرایط رکود اقتصادی و ورشکستگی بسیاری از صنوف دستورات لازم در این خصوص را ابلاغ کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی با نام بردن از دو صنف بصورت نمونه باعث این برداشت در میان صنوف گردید که مابقی صنوف شامل این تعدیل نمی باشند و با پیگیری مجدد توسط نمایندگان اصناف و هیئت امنای بازار تهران از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی مشمول شدن تمامی صنوف تاکید و مورد تایید ایشان نیز قرار گرفت.

درستی گفت: امروز هم طی مکاتبه ای از سوی اتاق اصناف تهران با رئیس سازمان امور مالیاتی بر لزوم بهرمندی تمامی کلیه صنوف از تعدیل ضرایب مالیاتی تاکید و به سازمان ارسال گردید.

نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی در پایان ضمن تشکر از همراهی وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی در حمایت از اصناف تاکید کرد: کلیه اصناف کشور همواره همراه دولت بوده اند به ویژه در ایام رکود اقتصادی ناشی از کرونا و مجدانه از سازمان امور مالیاتی درخواست داریم ضمن تعدیل ضرایب مالیاتی برای تمامی صنوف، مبنای محاسبه مالیات عملکرد ۱۴۰۰ را صرفا مالیات مقطوع سال ۹۹ قرار داده و تراکنش های بانکی را از سال آینده مبنای محاسبه قرار دهد.

کد خبر: ۱۵۵٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha