۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
محدود شدن دسترسی معاملاتی متخلفان در ۳ نماد خودرویی
معاون نظارت بر بازار بورس تهران خبر داد

محدود شدن دسترسی معاملاتی متخلفان در ۳ نماد خودرویی

معاون نظارت بر بازار شرکت بورس تهران، گفت: در جریان معاملات امروز در صنعت خودرو و سه نماد خودرویی، فشار فروش و رنج منفی مشاهده و در نهایت دسترسی معاملاتی متخلفان محدود شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا شاه نظری با تاکید بر نظارت دائم بورس تهران بر تمامی معاملات انجام شده، اظهار کرد: امروز با توجه به فشار فروش در صنعت خودرو، سه نماد خودرویی شامل «خگستر»، «خودرو» و «سایپا» که فشار فروش بر آن‌ها وجود داشت، بررسی و در نتیجه دسترسی معاملاتی ۵ کد حقیقی و حقوقی محدود شد.

معاونت نظارت بر بازار شرکت بورس تهران، افزود: از میان کدهای اعلام شده، ۳ کد مرتبط با اشخاص حقوقی و ۲ کد مرتبط با اشخاص حقیقی بوده که یک مورد مربوط به رنج منفی و چهار مورد دیگر مرتبط با فشار فروش بوده است.

وی تصریح کرد: این موضوع در سامانه نظارت جامع شرکت بورس اوراق بهادار تهران (سنجش) ثبت و به این اشخاص حقیقی و حقوقی اطلاع رسانی و دسترسی برخط مستقیم معالاتی (برخط) آن‌ها به مدت ۵ روز کاری محدود شد.

معاونت نظارت بر بازار بورس تهران همچنین گفت: چنانچه رفتار معاملاتی این افراد در گذشته نیز منجر به تغییر روند معامله شده و به بازار جهت داده باشند، طبق ماده ۳۵ و ۴۶ قانون بازار، با این افراد برخورد خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۵٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha