۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
فرش کلاردشت برای ورود به بازارهای جهانی نیازمند صادرات است
در گفتگو با بازار؛

فرش کلاردشت برای ورود به بازارهای جهانی نیازمند صادرات است

کلاردشت- علیجانی، رئیس اتحادیه فرش کلاردشت شمار بافندگان فرش را در شهرستان شش هزار نفر ذکر کرد و گفت: فرش کلاردشت نیازمند راهیابی به بازارهای جهانی و صادرات است.

علا نور علیجانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به قدمت چهار تا شش هزار ساله فرش کلاردشت اظهار داشت: این فرش برای حضور در بازارهای جهانی نیازمند ثبت جهانی است و باید در این زمینه برنامه ریزی و حمایت شود.

علیجانی با اظهار اینکه کاوش در تپه کلار قدمت این فرش را تا شش هزار سال تخمین زده است، افزود: شش هزار بافنده فرش در شهرستان کلاردشت فعال و از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر عضو تعاونی فرش هستند.

وی افزود: نقش ونگارهای این فرش بیشتر ذهنی بوده و طرح های جنگلی و صندوقی و رنگ های طبیعی از ماهیت و ویژگی های فرش کلاردشت است.

رئیس اتحادیه فرش کلاردشت تصریح کرد: فرش کلاردشت در سال ۹۶ ثبت ملی شد و برای حضور در بازارهای جهانی نیازمند ثبت جهانی است و اکنون کارگاه های زیادی در این شهرستان فعالیت می کنند.

وی با تاکید براینکه برای بازیابی جایگاه باید نسبت به صادرات فرش اقدام و برنامه ریزی کرد، گفت: فروش فرش به دلیل کاهش یافتن صادرات رونق گذشته را ندارد.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha