۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
خودروهای ۲۰ هزار دلاری مناسب بازار ایران| جایگزین چینی ها، از کره و ژاپن می‌آیند
«بازار» گزارش می دهد

خودروهای ۲۰ هزار دلاری مناسب بازار ایران| جایگزین چینی ها، از کره و ژاپن می‌آیند

شش محصول کره ای و ژاپنی در دو کلاس سدان و کراس اوور با قیمت های کمتر از ۲۰ هزار دلار می توانند نیاز بازار داخل را تامین کنند، در صورت واردات، این محصولات جایگزین خودروهای چینی در بازار خواهند شد.

بازار؛ گروه خودرو: واردات خودرو در انتظار تصویب آئین نامه اجرایی و ثبت سفارش شلوغ از درخواست ثبت، در این میان مشخص نیست دقیقا چه خودروهایی با چه برندی وارد می شود. تنها مشخصه خودروهای وارداتی قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار است که تاکنون فعالان بازار خودرو به آن اشاره داشتند. شاید وزارت صمت با تعیین سقف قیمتی برای خودروهای وارداتی هنوز به دنبال حفظ انحصار امن تولیدکنندگان داخلی است.

اگر سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت به دنبال کنترل قیمت خودرو در بازار است، باید مجوز واردات خودروهای کارکرده با شرط سن و کیلومتر پیمایش مانند ناوگان سنگین را نیز اعطا کند.

چند روزی است که توجه ها به برندها و خودروهای احتمالی برای ورود به کشور با توجه به سقف قیمتی جلب شده است، مشتریان در بازار به دنبال این هستند که با توجه به واردات احتمالی برندها به کشور، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند. اخیرا نیز در جاده مخصوص نصب بیلبوردهای مزین به برند خودروسازان کره ای توجه ها را جلب کرده است. در این گزارش به بررسی قیمت خودروهای کمتر از ۲۵ هزار دلار خواهیم پرداخت:

خودروهای ۲۰ هزار دلاری مناسب بازار ایران| کره ای و ژاپنی جایگزین چینی ها می شوند!

هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۲ در نسخه صفر کیلومتر با پیشرانه چهار سیلندر و قدرت ۱۲۰ اسب بخار، با قیمت پایه ۱۶ هزار و ۶۴۵ دلار جز اصلی ترین انتخاب ها برای واردات به کشور است

اکسنت ۱۶ هزار دلار صدر نشین
هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۲ در نسخه صفر کیلومتر با پیشرانه چهار سیلندر و قدرت ۱۲۰ اسب بخار، مجهز به سیستم مدیریت کنترل سوخت با پایین ترین مقدار مصرف، با قیمت پایه ۱۶ هزار و ۶۴۵ دلار جز اصلی ترین انتخاب ها برای واردات به کشور است. این خودرو در مدل بالاتر از پایه، مجهز به نمایشگر لمسی بزرگتر، اندروید یا اپل کار، رادیو ماهوره ای و پورت USB کمتر از ۲۰ هزار دلار قیمت دارد. واردات این محصول به بازار کشور می تواند بازار محصولات داخلی و مونتاژی را با چالش جدی همراه سازد. گفتنی است که این نسخه نسبت به اکسنت های موجود در بازار داخلی اصلاح یافته است.

خودروهای ۲۰ هزار دلاری مناسب بازار ایران| کره ای و ژاپنی جایگزین چینی ها می شوند!

هیوندای النترا ۲۰۲۲ به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۴۷ اسب بخاری در مدل ۲۰۲۲ قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار دارد

النترا ۲۰ هزار دلاری در راه بازار کشور
دومین گزینه اصلی از خانواده هیوندای برای واردات به بازار کشور با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار، النترا ۲۰۲۲ صفر کیلومتر است. النترا ۲۰۲۲ به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۴۷ اسب بخاری مجهز است که در صورت واردات می تواند رقیب اصلی بسیاری از محصولات مونتاژ و ساخت داخل باشد. طراحی النترا ۲۰۲۲ مشابه سوناتا بوده و با سلیقه مشتریان در بازار داخل نیز همسان است. در صورت عدم انتخاب نسخه استاندارد این سدان جمع و جور از سوی واردکنندگان، مدل اسپرت این محصول کمتر از ۲۵ هزار دلار قیمت دارد. طراحی النترا ۲۰۲۲ مشابه محصولات کیا شده و متناسب ذائقه مشتریان بازار داخل است.

خودروهای ۲۰ هزار دلاری مناسب بازار ایران| کره ای و ژاپنی جایگزین چینی ها می شوند!

کیا سراتو یا فورته ۲۰۲۲ با پیشرانه چهار سیلندر ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید می کند، این خودرو با قیمت ۱۹ هزار و ۹۰ دلار می تواند جز انتخاب های اصلی برای واردات به کشور باشد

کیا سراتو یا فورته به ایران می آید؟
یکی از محصولات خوش نام و پر فروش بازار کشور کیا سراتو است، این محصول در نسخه ۲۰۲۲ با نام فورته شناخته می شود. سراتو یا فورته ۲۰۲۲ با پیشرانه چهار سیلندر ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید و به سر چرخ های جلو می رساند. این خودرو با آپشن های جدیدتر نسبت به سدان های موجود در بازار کشور تفاوت فراوان داشته و با قیمت ۱۹ هزار و ۹۰ دلار می تواند جز انتخاب های اصلی برای واردات به کشور باشد. این سدان جمع و جور و سایز کوچک در صورت واردات به کشور می تواند قیمت خودروهای سدان چینی را سرکوب کند.

خودروهای ۲۰ هزار دلاری مناسب بازار ایران| کره ای و ژاپنی جایگزین چینی ها می شوند!

نیسان ورسا مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه چهار سیلندر و توان ۱۲۲ اسب بخار، رقیب اصلی محصولات جدید ایران خودرو و سایپا به حساب می آید، این خودرو در نسخه صفر کیلومتر ۱۵ هزار و ۸۰ دلار قیمت دارد

ژاپنی ناآشنا آماده برای واردات
یکی از محصولات جدید نیسان برای بازار ایران ورسا است، نیسان ورسا مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه چهار سیلندر و توان ۱۲۲ اسب بخار، رقیب اصلی محصولات جدید ایران خودرو و سایپا به حساب می آید. این خودرو سدان کلاس کوچک دارای سیستم تعلیق جدید، سواری نرم، راحتی سفر بالا و استهلاک به شدت پایین است. این خودروساز ژاپنی تلاش کرده محصول اقتصادی متناسب با بازارهای مشابه کشور طراحی و عرضه کند. ظاهر زیبا این محصول در صورت واردات می تواند نیاز مشتریان داخل کشور را تامین کند. این خودرو در نسخه صفر کیلومتر ۱۵ هزار و ۸۰ دلار قیمت دارد.

خودروهای ۲۰ هزار دلاری مناسب بازار ایران| کره ای و ژاپنی جایگزین چینی ها می شوند!

هیوندای ونو یکی از کراس اوورهای خوش فروش کره ای در بازارهای جهانی است، این خودرو در نسخه صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۲ قیمت ۱۸ هزار و ۹۰۰ دلار دارد

کراس اوور هیوندای رقیب چینی ها
هیوندای ونو یکی از کراس اوورهای خوش فروش کره ای در بازارهای جهانی است، این کراس اوور برای تامین نیاز مشتریان با قدرت خرید اقتصادی طراحی و تولید شده است. ونو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر البته با حجم ۱.۶ لیتر بوده که می تواند ۱۲۱ اسب بخار قدرت تولید کند. برخلاف سایر کراس اوورهای کره ای این محصول مجهز به چهار چرخ متحرک نبوده و این موضوع سبب شده که قیمت آن کمتر از ۲۰ هزار دلار باشد. هیوندای ونو مجهز به گیربکس و آپشن هایی است که می تواند نیاز مشتریان داخلی را تامین کند. طراحی زیبای این محصول در کنار مشخصات فنی و امکانات رفاهی در زمان عرضه به بازار کشور، می تواند جایگاه چینی ها در کلاس کراس اوور را متزلزل کند. این خودرو در نسخه صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۲ قیمت ۱۸ هزار و ۹۰۰ دلار دارد.

خودروهای ۲۰ هزار دلاری مناسب بازار ایران| کره ای و ژاپنی جایگزین چینی ها می شوند!

نیسان کیکس مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر با ۱۲۲ اسب بخار قدرت است، این خودرو در نسخه صفر کیلومتر با مدل ۲۰۲۲حدود ۱۹ هزار و ۷۰۰ دلار قیمت دارد

نیسان کیکس در صف واردات
مشتریان داخلی نسبت به خودروهای کراس اوور رغبت بیشتری نشان داده اند و می توان بیان کرد که فروش این کلاس در بازار بیشترین سهم را دارد. نیسان با محصول کیکس می تواند در بازار داخل کشور بهترین جایگاه را برای خودش ایجاد کند. نیسان کیکس مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر با ۱۲۲ اسب بخار قدرت است، این خودرو سایز کوچک علیرغم فضای کوچک کابین، از فضای بار مناسب برخوردار است. این خودرو به جدیدترین آپشن های امکاناتی و رفاهی مجهز است، کیکس نیز می تواند مانند جوک در بازار داخل کشور جایگاه مناسبی برای خود ایجاد کند. گفتنی است که نسبت کیفیت کیکس در قیاس با چینی ها، بسیار بالاتر و استهلاک پایین تری دارد. نیسان کیکس صفر کیلومتر با مدل ۲۰۲۲حدود ۱۹ هزار و ۷۰۰ دلار قیمت دارد. واردکنندگان می توانند توجه ویژه نسبت به واردات این محصول داشته باشند.

در پایان باید اشاره داشت که خودروهای کره ای و ژاپنی تنها محصولاتی هستند که با انجام واردات می توانند قیمت محصولات داخلی را به شدت سرکوب کنند. شاید این بار در صورت اجرای واردات خودرو، نباید انتظار ورود محصولات اروپایی را به کشور به دلیل محدودیت قیمتی اعلام شده از سوی وزارت صمت، داشت. هرچند که واردات خودروهای مذکور در این گزارش می تواند قیمت خودروهای چینی در کشور را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha