۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
۲۷۰روستای استان سمنان زیر پوشش اینترنت هستند| زیرساخت مشاغل الکترونیک
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان:

۲۷۰روستای استان سمنان زیر پوشش اینترنت هستند| زیرساخت مشاغل الکترونیک

سمنان- حسن پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با بیان اینکه ۲۷۱ روستای استان دارای اینترنت هستند، گفت: زیرساخت لازم برای توسعه مشاغل الکترونیک روستایی ایجاد شده است.

سید یاسر حسن پور در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه نشست امروز با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره زیرساخت های توسعه مشاغل الکترونیک و بازار الکترونیک روستایی استان، تاکید کرد: با تلاش های صورت گرفته امروز ۲۷۱ روستای استان دارای اینترنت هستند.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۳۰۷ روستای استان سمنان بالای ۲۰ خانوار جمعیت و دارای شرایط اینترنت هستند که شاهد هستیم ۲۷۱ روستا اینترنت دارند که از این لحاظ در زمره پیشگامان کل کشور محسوب می شویم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه پوشش اینترنت زیرساخت مشاغل الکترونیک روستایی را فراهم کرده است، گفت: بسیاری روستاهای استان امروز از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند هستند.

حسن پور با بیان اینکه ۳۶ روستای استان سمنان فاقد اینترنت هستند که آنها هم تا پایان سال جاری به اینترنت متصل خواهد شد، ابراز کرد: با تلاش های صورت گرفته هیچ روستایی در استان وجود نخواهد داشت که از زیرساخت اینترنت بهره مند نشود و این امکان توسعه مشاغل خانگی و خرد و الکترونیک را توسعه می بخشد.

وی با بیان اینکه ۹۵ میلیاردتومان اعتبار برای تجهیز روستاهای استان سمنان به اینترنت مصوب شده است، گفت: امیدواریم با جذب این اعتبارات تا پایان سال شاهد پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت روستایی در سراسر استان سمنان باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بیان کرد: برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز خوشبختانه زیرساخت ارتباطات صوتی فراهم است، بیان کرد: فقط هشت روستا از بالغ بر ۵۰۰ روستای استان هیچ ارتباطی ندارند که تلاش شده آنان نیز به شبکه ارتباطات متصل شوند.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha