۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
۱۱۰۰ وسیله توزین در استان زنجان  پلمب  گذاری شد
مدیرکل استاندارد زنجان:

۱۱۰۰ وسیله توزین در استان زنجان پلمب گذاری شد

زنجان- مدیرکل استاندارد زنجان با اشاره به پلمب گذاری ترازوها و باسکول های جاده ای، گفت: طی سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ وسیله توزین در استان پلمب گذاری شد.

به گزارش خبرنگار بازار، داود کارگر زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل استاندارد زنجان، با اشاره به پلمب گذاری ترازوها و باسکول های جاده ای، گفت: طی سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ وسیله توزین در استان پلمب گذاری شد.

وی اظهار کرد: پلمب گذاری ترازوها و باسکول‌های جاده ای؛ که در آزمون دوره ای قبول شده اند، با برچسب گذاری ۴۱۰ ترازو و ۶۹۰ باسکول جاده ای در سال ۹۸ در سطح استان همراه بوده است.

مدیرکل استاندارد زنجان، هدف از این طرح را شناسایی و علامت‌گذاری ترازوها و باسکول‌های قانونی، از ترازوها و باسکول‌های غیر قانونی عنوان کرد و افزود: این پلمب ها مجهز به کد ۱۰ رقمی است که ردیابی ترازوها و باسکول ها را امکان پذیر می سازد.

وی ابراز داشت: ۹۶ پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت در استان زنجان تمدید و صادر شد.

مدیرکل استاندارد زنجان افزود: در طول سال ۹۸، تعداد ۱۹ کمیته تأیید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت در این استان برگزار شده است که در نتیجه آن تعداد ۹۶ پروانه تأیید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در استان زنجان صادر و ۹۰ مورد دیگر نیز تمدید شده است.

کارگر زاده افزود: بر اساس آیین نامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، مدت اعتبار پروانه دو سال از زمان صدور و تمدید پروانه تایید صلاحیت است و کارشناسان این اداره کل مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت؛ به فعالیت‌های آنان در واحدهای تولیدی، نظارت مستمر دارند.

مدیرکل استاندارد زنجان، افزود: با توجه به دستورالعمل ارزیابی شرکت‌های بازرسی و اجرایی شدن آن در سال ۹۸، تعداد ۹ مورد ارزیابی از شرکت‌های بازرسی در این استان صورت گرفت که در نتیجه آن گواهینامه چهار شرکت بازرسی تمدید و گواهینامه دو آزمایشگاه دیگر نیز ابطال شده است.

کارگر زاده با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد سه شرکت بازرسی در این استان فعالیت ‌دارند، افزود: شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده فعال در امر نمونه برداری و بازرسی کالاهای تولید داخل و صادراتی (ملی)، مجوز فعالیت از این اداره کل را اخذ کرده‌اند.

کد خبر: ۱۵٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha