۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
مصرف روزانه آب تهرانی‌ها از حجم دریاچه چیتگر عبور کرد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

مصرف روزانه آب تهرانی‌ها از حجم دریاچه چیتگر عبور کرد

بختیاری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مصرف روزانه آب مشترکان تهرانی، از حجم دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) بیشتر شد.

به گزارش بازار، محمدرضا بختیاری افزود: در برخی از روزهای هفته قبل، مصرف آب در تهران در هر ثانیه به ۴۰ هزار لیتر، یا به تعبیری به حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در روز رسید که این به معنی آن است که مصرف آب مشترکان تهرانی، بیش از حجم دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) بوده که این میزان مصرف، عدد خیلی زیادی است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران گفت: سالانه در کشور حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب، آب مصرف می‌شود که حدود ۱۸ درصد از آن، یعنی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به پایتخت است.

وی تصریح کرد: تامین پایدار آب در تابستان به رفتار مشترکان بستگی دارد و امسال به علت کمی بارش‌ها شرائط سختی در تامین برق و اّب در کشور از جمله در استان تهران داریم و اگر هموطنان حدود ۱۰ درصد، مدیریت مصرف داشته باشند بدون مشکل خاصی فصل گرما را پشت سر می‌گذاریم.

مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران همچنین افزود: حجم ذخائر سدهای پنج گانه تهران، هم اکنون حدود ۶۳۰ میلیون متر مکعب است که سعی کرده ایم ورودی و خروجی (مصرف) آب را از سدها یکسان کنیم.

بختیاری گفت: امسال میزان بارش‌های استان تهران در مقایسه با سال قبل که خشکسال‌ترین سال در ۵۰ سال قبل بوده حدود ۲۵ درصد کمتر شده و پیش بینی‌ها آن است که وضع کمی بارش‌ها تا پایان پائیز تداوم داشته باشد.

وی افزود: وقتی آب سد طالقان را با آن کیفیت بالا از حدود ۱۵۰ کیلومتری به تهران منتقل می‌کنیم نباید صرف شستن مواردی مانند خودرو و یا کوچه و خیابان و حیاط منازل شود.

آقای بختیاری تصریح کرد: برخی افراد بد مصرف می‌گویند پول آب مصرفی خود را می‌پردازیم، اما باید به آن‌ها گفت پول پرداختی یک سوم قیمت تمام شده آب را نیز پوشش نمی‌دهد همچنین آب، کالائی است که جایگزین ندارد و قابل تولید نمی‌باشد لذا بر اساس منابع موجود باید آن را مدیریت کرد تا مشکلی در تامین آب بوجود نیاید.

کد خبر: ۱۵۵٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha