۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
بحران خزنده کم آبی در خراسان جنوبی| ۲۶ درصد مساحت استان در وضعیت خشکسالی بسیار شدید
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

بحران خزنده کم آبی در خراسان جنوبی| ۲۶ درصد مساحت استان در وضعیت خشکسالی بسیار شدید

بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از کل مساحت استان، ۱۰ درصد در وضعیت نرمال، ۳۲ درصد خشکسالی شدید و ۲۶ درصد در وضعیت خشکسالی بسیار شدید قرار دارد.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت استان به لحاظ خشکسالی بیان کرد: از کل مساحت استان، ۱۰ درصد در وضعیت نرمال، ۱۴ درصد خشکسالی خفیف، ۱۷ درصد خشکسالی متوسط، ۳۲ درصد خشکسالی شدید و ۲۶ درصد در وضعیت خشکسالی بسیار شدید قرار دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری به صورت میانگین دمای هوا در استان افزایش یافته که موضوع نگران‌کننده در تشدید خشکسالی است، گفت: افزایش دما و کاهش بارندگی‌ها باعث تشدید روزهای گرد و غباری در استان شده است.

خندان رو با اشاره به پیش‌بینی افزایش دما در ماه‌های پیش‌رو، اظهار کرد: از ۱۰ تیرماه تا ۱۰ شهریورماه پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در استان نیم تا یک درجه افزایش یابد که در غرب استان در این مدت افزایش سه درجه‌ای دمای هوا را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۳۵ روز گردوغباری به صورت تجمعی در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری دارد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی خشکسالی را متهم ردیف اول در بروز پدیده ریزگردها دانست و گفت: میانگین بارندگی‌ها بعد از عید امسال تنها ۱۱ میلیمتر به ثبت رسید که این حجم بارندگی‌ها نسبت به دوره بلندمدت ۱۹.۱ میلیمتر کاهش دارد.

کد خبر: ۱۵۵٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha