۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
حرکت شاخص های سهام در یک محدوده رنج مثلثی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

حرکت شاخص های سهام در یک محدوده رنج مثلثی

محدودیت های کرونایی در شهر شانگهایی چین موجب نگرانی فعالین بازار های مالی شده و ریسک گریزی را تا حدودی افزایش داده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- محدودیت های کرونایی در شهر شانگهایی چین موجب نگرانی فعالین بازار های مالی شده و ریسک گریزی را تا حدودی افزایش داده است. در حال حاضر شاخص های سهام از جمله داوجونز و S&P۵۰۰ در یک محدوده رنج مثلثی در حرکت هستند و از نظر تکنیکالی، جهت خروج از این محدوده تعیین کننده است.

۲ -در بازار نفت و شاخص نفت برنت، سطح تولید و ذخایر نفت در آمریکا تا حدودی افزایش یافته است، اما شرایط جایگزینی نفت روسیه بسختی پیش می رود و سطح تقاضا برای نفت باز هم افزایش یافته است. از نظر تکنیکالی، قیمت سطح مقاومت روانی و ماژور ۱۲۰ دلاری را با اعتبار شکسته و در میان مدت احتمال اول ادامه روند صعودی خواهد بود. در کوتاه مدت احتمال اصلاح و پولبک وجود دارد.

۳️- در بازار طلا، با وجود افزایش نسبی در سطح ریسک گریزی، قیمت طلا همچنان در یک کانال مستطیلی کم دامنه در نوسان است و در محدوده میانگین های میان مدت رنج شده است. فعالین بازار در انتظار اعلام شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند، که فردا جمعه اعلام خواهد شد و می تواند شرایط انتظارات نرخ بهره ای و ادامه سیاست های پولی فدرال رزرو را بهتر مشخص کند. در صورتی که افزایش تورم ادامه دار باشد، می تواند انتظارات نرخ بهره ای را برای نشست های پیش روی فدرال رزرو افزایش دهد و موجب تقویت تقاضا برای دلار و کاهش قیمت طلا شود.

۴- در برابری یورو به دلار، قیمت همچنان در محدوده خط روند نزولی میان مدت در نوسان است و در این محدوده تشکیل الگوی مثلث متقارن داده است و واکنش به محدوده های بالا و پایین مثلث تعیین کننده خواهد بود. امروز و فردا دو خبر مهم می تواند بر این روند تاثیرگذار باشد و موجب خروج قیمت از شرایط رنج شود. اولین خبر با اهمیت مربوط به نشست امروز بانک مرکزی اروپا خواهد بود، که اشاره به افزایش سیاست های انقباضی و همچنین افزایش انتظارات نرخ بهره ای می تواند موجب افزایش تقاضا برای یورو شود. ضمن اینکه فعالین بازار در انتظار اعلام شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند، که فردا جمعه اعلام خواهد شد و می تواند شرایط انتظارات نرخ بهره ای و ادامه سیاست های پولی فدرال رزرو را بهتر مشخص کند. در صورتی که افزایش تورم ادامه دار باشد، می تواند انتظارات نرخ بهره ای را برای نشست های پیش روی فدرال رزرو افزایش دهد و موجب تقویت تقاضا برای دلار شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha