۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
ناتوانی متقاضیان در تامین آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

ناتوانی متقاضیان در تامین آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تامین آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن برای اقشار کم درآمد بسیار دشوار بوده و دولت باید با ارائه تسهیلات مناسب ارزان قیمت، شرایط را برای این اقشار تسهیل کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت اله فیروزی پوربادی، با بیان اینکه اقشار کم درآمد توان تامین آورده اولیه مساکن طرح نهضت ملی مسکن را ندارد، گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف طرح نهضت ملی مسکن اقشار فاقد مسکن و کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه هستند لذا برای این افراد تامین آورده اولیه بسیار دشوار بوده و آنها را مشکلات بسیار زیادی رو برو کرده است.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر با اشاره به اینکه طبق گزارش بانک مسکن تنها یک هشتم متقاضیان نهضت ملی مسکن آورده اولیه خود را پرداخت کردند، اظهار کرد: دولت باید تدابیری اتخاذ کند که اقشار کم درآمد برای آورده اولیه خود امکان استفاده از تسهیلات با سود و بازپرداخت مناسب داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی در حوزه انتخابیه خود افزود: متاسفانه آن گونه که انتظار می‌رفت، برنامه ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی حمایتی شهرستان‌های نطنز، بادرود و قمصر پیش نرفته و کماکان پس گذشت ماه‌ها برای واحدهای مذکور جانمایی زمین اتفاق نیافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته در ابتدا زمینی برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شد که به دلیل مشکل فاضلاب با مخالفت مدیریت عالی شهرستان رو برو شد و هم اکنون باید زمین جدیدی جانمایی شود. وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استانی باید بیش از پیش به این مهم توجه کرده و هرچه سریع‌تر نسبت به جانمایی زمین اقدام کنند چرا که متقاضیان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده و نداشتن سرپناه در گرانی این روزهای بازار اجاره بها مسکن چالش جدی این روزها مردم است.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • راحله کوهدوست IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      0 0
      سلام من سرپرست خانوارهستم وتوانایی پیش پرداخت وندارم ۴۰میلیون تومن ازکجابیارم بریزم بیماری خاص هم دارم ماهی دومیلیون اجاره میدم کلاپول پیش خونم ۴۰میلیونه تا۳۰شهریوربهم مهلت دادن.