۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
همکاری های تهران و دمشق در حوزه سلامت و دارو

همکاری های تهران و دمشق در حوزه سلامت و دارو

جمهوری اسلامی ایران و سوریه یادداشت تفاهمی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه سلامت، دارو و نیز گسترش روابط علمی و پژوهشی امضا کردند.

به گزارش ربازار، جمهوری اسلامی ایران و سوریه یادداشت تفاهمی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه سلامت، دارو و نیز گسترش روابط علمی و پژوهشی امضا کردند.

این یادداشت تفاهم را بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان و حسن غباش وزیر بهداشت سوریه امضا کردند.

برپایه این گزارش، وزیر بهداشت کشورمان در اظهاراتی درپی امضای این یادداشت تفاهم ابراز امیدواری که همکاری‌های تهران و دمشق در مباحث بهداشت و درمان و همچنین همکاری‌های علمی شاهد جهش قابل توجه شود.

به گفته عین اللهی، بر مبنای این یادداشت تفاهم، قرار بر این است که دو طرف داروهای یکدیگر را به رسمیت بشناسند و بدین ترتیب زمینه تولید مشترک دارو و بازاریابی متقابل فراهم خواهد شد.
همچنین در آغاز سفر هیات علمی ایران به دمشق، برنامه اجرایی یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت بهداشت کشورمان و وزارت آموزش عالی سوریه به امضای دو طرف رسید.

وزیر بهداشت کشورمان گفت، انجمن‌های پزشکی ایران و سوریه نیز با استناد به این یادداشت تفاهم همکاری‌های خوبی با هم خواهند داشت.

برپایه این گزارش، وزیر بهداشت سوریه با ابراز خرسندی از سفر وزیر بهداشت کشورمان و هیات همراه به سوریه، تصریح کرد، این یادداشت تفاهم را در مسیر تامین منافع دو کشور می‌دانیم و لذا ما در سوریه مراحل اجرایی آن را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در سفر ۵ روزه خود به دمشق با شماری از مقامات ارشد سوری دیدار و از تاسیسات این کشور در حوزه سلامت و صنایع دارویی بازدید کرد.

ناظران سفر عین اللهی و امضای یادداشت تفاهم با طرف سوری را گامی مهم در مسیر اجرای توافقات صورت گرفته در این زمینه برشمردند.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha