۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
ذخیره ۲۰ هزار تن کود شیمیایی یارانه دار در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ذخیره ۲۰ هزار تن کود شیمیایی یارانه دار در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان

همدان - الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از ذخیره ۲۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خبر داد.

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان یکی از تشکیلات گسترده و فعال اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در امور تهیه و تدارک، توزیع، حمل و نقل و فروش انواع نهاده های مورد نیاز کشاورزی کشور فعال است، گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با ۸۰ کارگزار فعال در ۱۰ شهرستان استانکود شیمیایی بخش کشاورزی را تأمین و بر اساس سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

الیاسی با اشاره به تأمین ۱۰۰در صدی کود شیمیایی مورد نیاز استان همدان توسط این شرکت گفت: به طور میانگین سالانه مقدار حدود ۱۰۰ هزارتن انواع کودهای شیمیایی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می شود.

وی یادآور شد: سهمیه کودی استان همدان در سالجاری نیز ۱۲۳ هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه است که شامل حدود ۹۰ هزار تن ازته، ۲۷ هزار و ۳۰۰ تن فسفاته و پنج هزار و ۷۰۰ هزار تن پتاسه است.

وی از ذخیره استراتژیک بیش از ۲۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خبر داد و گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی علاوه بر تأمین کودهای شیمیایی یارانه دار، به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان تولیدکننده کودهای شیمیایی، اقدام به عقد تفاهم نامه با شرکت های تولیدی کرده که می توانند محصولات خود را از طریق شبکه بزرگ کارگزاری این شرکت عرضه کنند.

الیاسی در خصوص کیفیت کودهای شیمیایی تأمین و تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار کرد: فرایند تأمین، تدارک و توزیع تا مصرف کودها توسط دولت در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» با نظارت کامل صورت گرفته و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد بطور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج خواهد شد.

وی نتایج مثبت حاصل از آزمایشات مستمر مؤسسات تحقیقاتی و نظارتی از انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را مؤید کیفیت بالای کودهای تدارک شده توسط دولت دانست و ضمن اطمینان‌ بخشی به کشاورزان گفت: کشاورزان کودهای موردنیاز خود را صرفاً از شبکه رسمی فروش به ویژه شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه کرده و در مصرف آنها نیز دستورالعمل‌های فنی ابلاغی را مورد توجه جدی قرار دهند.


کد خبر: ۱۵۵٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha