۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
سهمیه آرد شهرستان‌های دارای کارگران فصلی در استان همدان افزایش می‌یابد
استاندار همدان:

سهمیه آرد شهرستان‌های دارای کارگران فصلی در استان همدان افزایش می‌یابد

همدان-استاندار همدان با بیان اینکه نظارت و کنترل نانوایی‌ها به طور مستمر انجام می شود، گفت: باتوجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی سهمیه آرد شهرستان‌های دارای کارگران فصلی در استان همدان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر چهارشنبه در کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار استان همدان اظهار کرد: با توجه به گستردگی کنترل و نظارت بازار و همچنین کمبود نیرو، تفاهم‌نامه‌ای از طریق وزارت کشور با سپاه و بسیج منعقد شده که در استان همدان در قالب طرح قرارگاه شهید امانی اجرا خواهد شد.

وی بابیان اینکه قرارگاه شهید امانی در استان همدان در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی در زمینه کنترل، نظارت، جلوگیری از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی فعالیت خواهد داشت؛ افزود: قرارگاه زیستی استان در ایام کرونا نقش موثری در پیشبرد اهداف دولت در مقابله با کرونا ایفا کرد.

استاندار همدان بابیان اینکه اجرای طرح قرارگاه شهید امانی می‌تواند نقش مهمی در تقویت کنترل و نظارت بر بازار و پیشبرد اهداف کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار استان داشته باشد، افزود: با اجرای این طرح، از ظرفیت و توانمندی بسیج و سپاه در ستاد تنظیم بازار استفاده خواهد شد و به عنوان یک قرار گاه نظارتی، اثربخشی مصوبات ستاد تنظیم بازار افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طرح قرارگاه شهید امانی به فرمانداران برای پیاده کردن در سطح شهرستان‌ها ابلاغ می شود، اظهار کرد: در استان همدان کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی‌ همچون قند، روغن، شکر، مرغ، برنج و گوشت وجود ندارد.

استاندار همدان از ورود یک‌هزار دستگاه کارت‌خوان توسط بانک سپه به نانوایی‌های این استان خبر داد و گفت: گندم و آرد به میزان مصرف سه ماه آینده تامین شده و به‌زودی خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظارت و کنترل بر نانوایی‌ها در شهرستان‌ها به طور مستمر و دقیق انجام می شود، گفت: با توجه به فصل برداشت برخی از محصولات کشاورزی استان، سهمیه آرد شهرستان‌هایی که کارگران فصلی دارند افزایش می‌یابد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه به اندازه کافی کالاهای اساسی در استان ذخیره‌سازی شده و در این زمینه کمبود و مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: در استان همدان بیش از ۵۰۰ تُن خریداری مازاد مرغ از تولیدکنندگان انجام و ذخیره‌سازی شده است.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha