۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
تفاهم همکاری اقتصادی میان ایران و صادرکنندگان هند

تفاهم همکاری اقتصادی میان ایران و صادرکنندگان هند

یادداشت تفاهم همکاری‌های ایران و هند در حوزه صادرات با حضور وزیر امور خارجه در مرکز تجارت جهانی هند امضا شد.

به گزارش بازار، یادداشت تفاهم همکاری‌های ایران و هند در حوزه صادرات با حضور وزیر امور خارجه در مرکز تجارت جهانی هند امضا شد.

این سند در نشست انجمن صادرکنندگان هند به امضا رسید. این سند را رئیس انجمن صادرکنندگان هند و نیز سرکنسول کشورمان امضا و تبادل کردند.

در همین حال وزیر امور خارجه کشورمان از تجار و صادرکنندگان هند در بمبئی دعوت کرد برای سرمایه گذاری در ایران به کشورمان سفر کنند.

امیرعبداللهیان با اشاره به اجرای طرح توسعه بندر چابهار از توافق مقامات ایران و هند برای شتاب در اجرای این طرح خبر داد.

وی با اشاره به نقش مهم این بندر در دالان شمال - جنوب گفت : ما با مقامات هند درباره ضرورت ایجاد ساز و کار ملی گفتگو کردیم.

امیرعبداللهیان افزود: سازمان و کارهایی مالی در عرصه بین الملل هست که می شود تبادل بانکی را احیا کنیم ساز و کاری که با ده ها کشور اجرا کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت : می توانیم مبادلات مالی بانکی را احیا کنیم و بر پایه ارزهای محلی به ویژه روپیه، امکان تبادل بانکی و تهاتر را بررسی کردیم.

وی تصریح کرد: تردید نکنید که تحریم های غیر قانونی آمریکا نمی تواند استمرار یابد.

امیرعبداللهیان گفت: ما ساز و کارهای مناسبی برای توسعه تجارت ایران و هند داریم و در نتیجه تحریم های غیرقانونی، روش هایی برای لغو این تحریم ها وجود دارد. ما در دولت جدید مشوق های تجارت خارجی فراهم کرده ایم. تیم اقتصادی دولت موانع تجارت و سرمایه گذاری را شناسایی کرده اند و سرمایه گذاران خارجی مشکلی برای اقامت و اخذ تضمین ها برای سرمایه گذاری در ایران ندارند.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha