۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
نیاز ۵۰۰ میلیارد دلار برای نجات اقتصاد اروپا
صندوق نجات اقتصادی منطقه یورو اعلام کرد

نیاز ۵۰۰ میلیارد دلار برای نجات اقتصاد اروپا

صندوق نجات اقتصادی منطقه یورو اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای گذر از رکود پساکرونا به کمک موسسات اروپایی با مبلغ حداقل ۵۰۰ میلیارد یورو نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان ان بیزینس، کلاوس رگلینگ مدیر عامل صندوق نجات اقتصادی منطقه یورو در گفتگو با روزنامه ای ایتالیایی اظهار کرد که از طریق بودجه اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا میتوانیم به این پول در جهت نجات اقتصاد دست یابیم  در حالی که این پول علاوه بر بسته کمکی ۵۰۰ میلیارد یورویی است که قبلا اعلام شده بود.

رگلینگ که ریاست سازمان مکانیسم ثبات اروپا را نیز بر عهده دارد، همچنین اعلام کرد که در پایان این همه گیری ما باز هم به کمک ۵۰۰ میلیارد یورویی و یا بیشتر موسسات اروپایی نیاز داریم.

وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا چندی پیش در رابطه با حمایت از شرکت‌ها و اشخاصی که دارایی آنها بیش از ۵۴۰ میلیارد یورو نمی شود، به توافق رسیدند.

با وجود اینکه مقامات دارایی نیاز این پول را برای نجات و بهبود اقتصادی اتحادیه اروپا ضروری می دانند، اما در رابطه با میزان و نحوه جمع آوری به توافق نرسیدند و قرار است این وزرا و سران اروپایی فردا (۲۳ آوریل) در این باره از طریق ویدیوکنفرانس به بحث و گفتگو بپردازند.

صندوق بین‌المللی پول نیز در هفته های گذشته اعلام کرد که اقتصاد اتحادیه اروپا در سال جاری به میزان ۷/۵ درصد کوچکتر خواهد شود و پیش بینی کرد که در سال آینده (۲۰۲۱)  نرخ رشد اقتصادی به ۴/۷درصد افزایش یابد.

 این کاهش رشد اقتصادی در سال جاری برای کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، ایتالیا و آلمان  با بالاترین آمار بیماری کوید-۱۹ به ترتیب هشت،  ۹/۱ و هفت درصد اعلام شده است.

در حالی که سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که اروپا در میانه بحران کرونا است و اوضاع در هفته‌های پیش رو وخیم خواهد بود، بعضی از کشورهای اروپایی به طور تدریجی قانونهای قرنطینگی و توقف کامل فعالیتهای اقتصادی را کاهش داده و بعضی از کسب و کارها بطور محدود کار خود را آغاز نموده اند .

 اسپانیا با بیشترین آمار ابتلا که بیشتر از یک ماه است یکی از سختگیرانه ترین قرنطینه ها را در اروپا وضع کرده بود، اکنون به کودکان حق خروج از خانه را داده  در حالی که فقط بزرگسالان اجازه داشتند برای موارد ضروری مثل خرید آذوقه از خانه بیرون بیایند.

کد خبر: ۱۵٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha