۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
کنترل روزانه کیفیت آب تهران با ۳۵۰ ایستگاه پایش لحظه‌ای

کنترل روزانه کیفیت آب تهران با ۳۵۰ ایستگاه پایش لحظه‌ای

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با وجود کاهش بارش‌ها، اما در تهران بالاترین استانداردهای آب را از لحاظ کیفی لحاظ می‌کنیم.

به گزارش بازار، محمدرضا بختیاری افزود: بیش از ۶۵ آزمایشگاه و همچنین ۳۵۰ ایستگاه، پایش لحظه‌ای (آنلاین) کیفیت آب تهران را روزانه کنترل و مدیریت می‌کنند.

وی گفت: میزان کلر آزاد شده در آب تهران ۸ دهم میلی گرم بر لیتر می‌باشد که این به مثابه رعایت بالاترین استانداردها در دنیاست و مجموعه این اقدامات، موجب شده در بخش‌هایی از شهر تهران، کیفیت آب در مقایسه با جهان، کم نظیر یا بی نظیر باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین درباره منطقی نبودن قیمت آب در کشور از جمله در استان تهران افزود: در موضوع قیمت آب نگاه حمایتی داریم، اما در کل، به موضوع اقتصاد آب در جامعه، تقریبا بی توجهی شده است.

وی با مقایسه هزینه تولید آب سطحی با آب تولیدی از آب شیرین کن‌ها گفت: قیمت شیرین سازی آب دریاها بالای ۴۰ هزار تومان برای هر متر مکعب می‌باشد، اما در تهران، متوسط قیمت تمام شده آب، بدون در نظر گرفتن هزینه‌های انتقال آب، هزار تومان، یعنی یک چهلم آن می‌باشد که به نوعی به معنای مجانی بودن آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: در کنار فرهنگ سازی مصرف درست آب و طرح برخورد با افراد بدمصرف، باید منطقی شدن قیمت آب در دستور کار قرار گیرد، چون در همه دنیا با اقتصادی کردن آب، مصرف آن را کنترل کرده اند.

وی به عنوان نمونه گفت: ۷۰ درصد آب‌های شیرین دنیا در کشور کانادا قرار دارد با این وجود، قیمت هر مترمکعب آب در" اوتاوا " پایتخت این کشور با احتساب دلار ۳ هزار تومانی، حدود ۷۰ برابر تهران می‌باشد.

بختیاری همچنین افزود: قیمت آب بنایی برای ساخت و ساز در کلانشهر تهران، بعد از اجرای طرح اخذ قیمت تمام شده آن، به یک سوم کاهش پیدا کرد که این به این معنی است که منطقی شدن قیمت‌ها تاثیر زیادی در کاهش مصرف آب دارد.

کد خبر: ۱۵۵٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha