۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
تکثر مرغداری های دهنه محمدآباد مانع توسعه گردشگری منطقه است
بخشدار کمالان خبرداد؛

تکثر مرغداری های دهنه محمدآباد مانع توسعه گردشگری منطقه است

گرگان- دیلم، بخشدار کمالان گفت: متأسفانه وجود مرغداری، دامپروری و پرورش ماهی باعث شده تا منطقه گردشگری دهنه محمدآباد از رونق اقتصادی بی‌بهره بماند.

حمید رضا دیلم در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به رغم برخورداری منطقه گردشگری دهنه محمد آباد شهرستان علی آباد کتول از جاذبه‌های طبیعی، این منطقه از رشد کافی برخوردار نبوده است.

بخشدار کمالان با بیان این نکته که دهنه محمد آباد شهرستان علی آباد کتول بهترین و زیباترین منطقه گردشگری را دارد، افزود: متأسفانه وجود مرغداری، دامپروری و پرورش ماهی باعث شده تا این منطقه از رونق اقتصادی بی‌بهره بماند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که تکثر مرغداری و دامداری‌ها چهره نازیبایی برای این منطقه به وجود آورده، اضافه کرد: بالغ بر ۱۲ واحد مرغداری در دهنه محمد آباد وجود دارد که بوی نامطبوع ایجاد شده از آن، اجازه ساخت مجموعه خدماتی و رفاهی در نزدیکی آن را نمی‌دهد.

دیلم ضمن تأکید بر اینکه گردشگری صنعتی پولساز است، افزود: با توجه به شرایط اقتصاد و بیکاری جوانان استان، توجه به توسعه گردشگری این منطقه اشتغال و اقتصاد مردم این منطقه را متحول می‌کند.

وی با بیان اینکه مرغداری‌ها در حال حاضر چاره‌ای ندارند و نمی‌توان آن‌ها را مقصر قلمداد کرد، افزود: از همان ابتدا نباید مجوزهای مرغداری در این مکان گردشگری که پر از جاذبه دیدنی است، داده می‌شد.

بخشدار کمالان در خاتمه یادآور شد: البته که تولید مرغ از واجبات حیاتی کشور است و باید به فعالیت مرغداری‌ها اهمیت بیشتری داده بشود اما باید در زمین‌های پایین دست یا مکان‌های فاقد جاذبه گردشگری این واحدها احداث می‌شد.

کد خبر: ۱۵۵٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha