۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
پرداخت تسهیلات ۱۰ درصدی به دامداران گلستانی
معاون جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

پرداخت تسهیلات ۱۰ درصدی به دامداران گلستانی

گرگان- تخله، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان گفت: به منظور تامین نقدینگی برای خرید نهاده دامی، تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ ۱۰ درصد برای دامداران در نظر گرفته شده است.

عبدالغفار تخله در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تامین نهاده در بخش دام و طیور به صورت ارز نیمایی به اندازه کافی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان افزود: واحد مرغداری می تواند این نهاده ها را به طور مستقیم خریداری کند و بخش دام از طریق تشکل ها می تواند اقدام به خرید نهاده دامی داشته باشند.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی از نهاده های دامی و تامین نهاده با قیمت ارز نیمایی برای دامداران، تصریح کرد: به همین منظور دولت تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ ۱۰ درصد را برای دامداران در نظر گرفته است.

تخله افزود: همچنین برای سرمایه در گردش دامداران، تسهیلات تا ۲۰۰ میلیون تومان برای دامداران سنتی و برای دامداران صنعتی هم به ازای هر راس دام سه میلیون ۲۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص عدم پرداخت مطالبات دامداران از کارخانه فرآورده های لبنی، گفت: ما هم به دنبال این هستیم تا بتوانیم هر چه زودتر دامداران مطالبات خود را دریافت کنند و پیگیری هایی نیز در این زمینه داشته ایم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان همچنین در خصوص عدم تخصیص نهاده های فروردین ماه به دامداران، گفت: مشکلی در خصوص تخصیص ارز برای شرکت های وارد کننده وجود داشت که با پیگیری، تاحدودی مشکل رفع شده است.

تخله ادامه داد: در حال حاضر شرکت ها، تحویل ذرت را شروع کردند و کنجاله سویا را نیز تا یک هفته آینده تعیین تکلیف خواهند کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه نهاده سهمیه اردیبهشت را هنوز وزارتخانه به تحویل دستگاه نداده، افزود: به دنبال این هستیم که نهاده دولتی تا ۲۱ اردیبهشت یعنی قبل از اجرای طرح به دامداران تعلق بگیرد.

تخله در خاتمه با بیان اینکه اولویت ما این است که تامین نهاد سهمیه یارانه ای اردیبهشت ماه را از وزارت خانه دریافت کنیم.، تصریح کرد: هنوز توزیع سراسری نهاده انجام نشده و وزارت خانه در حال بررسی است و امیدواریم که نهاده بخش دولتی در کوتاه ترین زمان تعیین تکلیف شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha