۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
زیره سبز کاه هندی

زیره سبز کاه هندی

امروزه علاوه بر پیشرفت جوامع بشری، بیماری بسیار زیادی نیز کشف شده اند و یکی از راه های درمان این بیماری ها آشنایی کامل با طبیعت و خواص گیاهان و میوه ها است.

به گزارش بازار، امروزه علاوه بر پیشرفت جوامع بشری، بیماری بسیار زیادی نیز کشف شده اند و یکی از راه های درمان این بیماری ها آشنایی کامل با طبیعت و خواص گیاهان و میوه ها است. یکی از گیاهان بسیار مفیدی که در درمان اکثر بیماری ها موثر است، زیره می باشد.

زیره سبز دارای طبع گرم بوده و استفاده از آن برای غذا های سرد مثل برنج بسیار مفید است؛ چرا که طبع سرد این غذا را متعادل می کند و باعث بهبود سیستم گوارشی می شود. برای استفاده زیره در برنج بهتر است که موقع دم کردن برنج این ادویه را به برنج اضافه کنید تا همراه برنج دم بکشد که باعث می شود برنج شما طعم بهتری بگیرد. زیره در پلو های دیگر مثل هویج پلو و لوبیا پلو هم استفاده می شود و عطر بسیار خوبی به این غذا ها می دهد.

زیره سبز به عنوان ادویه در اکثر غذا ها استفاده می شود. این ادویه را می توان در اکثر خورشت ها، سوپ ها و آش بکار برد. از زیره سبز می توان در تهیه انواع نان ها وکیک ها استفاده کرد که هم عطر بسیار خوبی به نان می دهد و هم باعث خوشمزه تر شدن آن می شود. برای استفاده زیره در نان بهتر است موقع پخت نان بر روی آن کمی زیره اضافه کنید و از طعم و عطر خوب آن بهره مند شوید.

زیره سبز هندی

از آنجا که همه جای ایران سرای من است باید گفت زیره سبز ایرانی در مقابل زیره سبز هندی باکیفیت تر و ماندگارتر است. اما زیره هندی جزو محصولاتی است که با تعداد بالایی تولید و عرضه می شود. در صورتی که درمقابل زیره ایرانی با گذشت زمان رنگ سبز ان تغییر می کند.

زیره مرغوب کرمان در مقابل این زیره از عطر بوی بهتری برخوردار است اما این نکته را باید در نظر گرفت که این نوع زیره در تجارت جهانی رونق بالایی را به خود اختصاص داده است. زیره ها دارای روغن زرین تانن و اسانس هستند که اسانس آن از طریق تقطیر آن با بخار آب بوجود خواهد آمد.

زیره سبز کاه هندی

زیره سبز هندی به دلیل داشتن ویتامین E برای پوست و مو مفید است و میزان رطوبت پوست را حفظ می کند. زیره سبز عربی دارای خواص فراوانی است که برای تسکین انواع امراض مورد استفاده واقع شده است. این گیاه از تشکیل گاز در دستگاه های گوارشی جلوگیری می کند. به دلیل داشتن غدد ترشح اسیدهای صفراوی و آنزیم ها به بهبود عملکرد هضم غذاها کمک شایانی می کند.

همچنین علاوه بر داشتن ویتامین E این گیاه دارای ویتامین C هم می باشد که به این عنوان در ادویه جات مورد استفاده غذاها و پخت پز ها استفاده می شود تا ویژگی ضدافسردگی خود را نمایش دهد و استرس های مختلف روزمره را کنترل کند.

قیمت فروش کاه زیره سبز

کاه یکی از مقرون به صرفه ترین و اقتصادی ترین مواد غذایی برای تغذیه دام است که می توان با افزودن مکمل های غذایی با کیفیت ارزش غذایی این محصول را بسیار بالاتر از حد معمول آن برد. کاه زیره سبز مثل دیگر انواع کاه، ارزش غذایی کمی دارد که مانع رشد بهینه دام می شود. بنابراین قیمت کمی دارد.

زیره سبز کاه هندی

اما می توان از طریق غنی سازی کاه زیره سبز با موادی مثل هیدروکسید سدیم، آمونیاک و اوره، ارزش غذایی این نوع کاه را افزایش داده و با افزایش آن، شاهد رشد سریع و بهینه دام خود بویژه گوسفندان باشیم. طبیعتا با افزایش ارزش غذایی کاه از طریق غنی سازی، قیمت آن نیز بطور چشمگیری افزایش پیدا می کند. با این حال علی رغم همه چیزهای گفته شده، قیمت کاه زیره سبز می تواند تحت تاثیر عوامل زیر نیز قرار بگیرد:

حاصلخیز بودن زمین و استفاده از کودهای طبیعی به جای کودهای شیمیایی می تواند باعث افزایش مقدار پروتئین و دیگر مواد معدنی در انواع دانه های غلات و به تبع آن کاه شود. و این امر در افزایش قیمت کاه موثر خواهد بود.

استفاده از آب شیرین در آبیاری مزارع غلات می تواند تاثیر مثبتی در افزایش کیفیت غلات و کاه آن شود در نتیجه باعث افزایش ارزش غذایی کاه و قیمت آن می شود.

کیفیت بسته بندی و وزن بسته های کاه، در قیمت آن تاثیر زیادی ایفا می کنند. در صورتی که بسته بندی رول های کاه از کیفیت خوبی برخوردار باشند، یا وزن آن ها سنگین تر یا بیشتر باشد، باعث افزایش قیمت کاه خواهد شد.

حمل و نقل مناسب کاه و رساندن سالم محصول به دامپروری ها نیز در قیمت کاه تاثیر گذار خواهد بود؛ مثلا کاه باید خشک شده به دست دامپروری ها برسد؛ چرا که دام هیچ گاه کاه کپک زده نمی خورد. پس خشک بودن کاه می تواند در قیمت نهایی آن موثر واقع شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      1 0
      ⁦ಠ‿ಠ⁩