۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
 افزایش کیفی پوشاک ایرانی زیر چتر مبارزه با قاچاق
معاون مقابله با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد

افزایش کیفی پوشاک ایرانی زیر چتر مبارزه با قاچاق

معاون مقابله با قاچاق کالا و ارز، از افزایش تولید رقابتی کمی و کیفی پوشاک درپیِ مبارزه با قاچاق خبر داد و گفت: ۶۰۰ سایت و وبگاه فروش کالای قاچاق شناسایی شده است.

به گزارش بازار، یاسر سوادکوهی در خصوص تشدید مبارزه با قاچاق در سطح عرضه گفت: با ۵ گروه کالایی پوشاک، دخانیات، کالای سلامت محور و لوازم یدکی و خانگی در سطح عرضه مبارزه صورت خواهد گرفت.

به گفته این مقام مسئول در امر مبارزه با قاچاق مبادی ورودی، انبار و دپو و فروش سطوح مختلف طرح هستند و طرحِ فعلی نیز با ریاست جمهوری هماهنگ شده و مقرر است برخورد در سطح عرضه با سوداگران صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تا امروز راهکار درستی برای مقابله با قاچاق صورت نگرفته، گفت: این که می فرمایید مبارزه صورت نگرفته، چرا انجام شده است. مثلا در گروه کالایی پوشاک از سال ۹۷ اعلم کردیم با کالای فاقد شناسه و کد رهگیری برخورد می کنیم و برخورد با برندهای محرز قاچاق را صورت دادیم.

سوادکوهی با بیان اینکه تا امروز بسیاری تولیدی را تعطیل بوده و پس از برخوردها شرایطی صورت گرفته تا تولید رقابتی در کشور صورت پذیرد، افزود: امروز کمیت و کیفیت افزایش یافته است و قاچاق پوشاک بسیار اندک است.

وی با تاکید بر این که مبارزه با قاچاق نیازمند همکاریِ دستگاه های بسیاری است، گفت: مهم ترین مسئله استمرار طرح هاست نه این که فقط طی یک هفته صورت گیرد و لذا باید با هماهنگی پلیس اقتصادی و سازمان حمایت و اماکن و تعزیرات در قالب تیم مشترک برخوردها صورت گیرد و ان شاالله از امروز اجرایی خواهد بود.

سوادکوهی از رادیو گفت‌وگو درخواست کرد این موضوع را در قالب برنامه های مختلف پیگیری کند تا ستاد نیز پاسخگو باشد.

وی ضمن پیش بینی طرح مبارزه با قاچاق در دوره جدید گفت: ما قاچاق را از مبادی ورودی تا سطح عرضه موردِ برخورد قرار می دهیم. قاچاق در حالات مختلف وارد کشور می شود و مبادی رسمی نیز چنین آسیبی درپی دارد و ادعای ما این است که از مبادی غیر رسمی، قاچاق بیشتری صورت می گیرد.

معاون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین تاکید کرد در سطح عرضه، با مصادیق علنیِ قاچاق فعالیت کرده و با کسی تعارف نداریم و همچنین در محل دپو و مبادی ورودی برخوردی قاطع خواهیم داشت.

سوادکوهی افزود: در سطح عرضه وقتی پیش تر برخورد می کردیم، کالا به حوزه فضای مجازی گرایش می یافت ولی امروز در این حوزه نیز ورود کردیم و هدف مان تغییر رفتار در فضای حقیقی و مجازی است.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha