۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
بسته کنترل تورم بزودی رونمایی می‌شود
وزیر اقتصاد:

بسته کنترل تورم بزودی رونمایی می‌شود

خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: با نانوایی‌هایی که نان کمتری نسبت به آرد دریافتی عرضه می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح کالا برگ، گفت: از ابتدا مصوبه ستاد اقتصادی دولت این بوده تا زمانی که اجرای آزمایشی کالابرگ به پایان نرسیده و نتایج آن محرز نشده است، اجرای رسمی آن در سطح کشور آغاز نشود.

وی افزود: اجرای این طرح در برخی از استان‌ها به خوبی پیش رفته اما در برخی استان‌ها هم ایراداتی وجود داشت که ناچار شدیم به لحاظ فنی برخی نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که پس از بررسی همه‌جانبه ابعاد اجرای طرح و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن، طرح را با کمترین اشکال اجرایی کنیم.

خاندوزی با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور تمام کسانی که مشمول دریافت یارانه نبودند اما خود را مستحق دریافت یارانه می دانستند، به صورت علی الحساب به حساب آنها یارانه نقدی واریز شده و مسدود شده است، گفت: اگر افرادی هستند که اعتراض کردند اما پول علی الحساب به حساب‌های آن‌ها واریز نشده است، مجدداً مراجعه کنند.

وی ادامه داد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یک ماه فرصت دارد تا بررسی‌های خود را در مورد معترضین به عدم دریافت یارانه نهایی کند. به جهت اینکه دچار در هم آمیختگی حساب‌های اقتصادی، بررسی موضوع سخت است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس بانک مسکن از ۲۲ اردیبهشت ماه بازنشسته شده اما همچنان بر سر کار است، گفت: حتماً این موضوع را بررسی می‌کنم و ظرف یک هفته آینده پاسخ آن را به خبرنگاران اعلام خواهم کرد.

خاندوزی در پاسخ به سوال دیگری در مورد طرح جلوگیری از گرانی‌ها، گفت: در ابعاد مختلف فشار هزینه‌ای به اقتصاد ایران در دو ماه اخیر وارد شده است؛ هم به جهت مصوباتی که هزینه تولید را افزایش داد و هم به جهت افزایش قیمت‌های بین‌المللی که موجب شد بسیاری از کالاهای بین‌المللی به ویژه کالاهای اساسی سفره مردم با قیمت بیشتری از خارج خریداری شود و مواد اولیه گران شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور تاکید کردند که برای ۹ ماه باقیمانده سال باید بسته کنترل تورم ویژه ارائه دهیم. بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت اقتصاد مکلف شدند که کمک کنند تا این بسته ضد تورمی در مدت زمان باقیمانده از سال ۱۴۰۱ تهیه شود، در این جلسات این بسته آماده و به رئیس جمهور ارائه شده است که در حال اصلاح نهایی بوده و به محض اینکه اصلاحات نهایی اعمال شود به شکل رسمی رونمایی خواهد شد.

خاندوزی در پاسخ به سوال ایرنا در مورد اقدامات برخی نانوایی‌ها در فروش آرد به تولیدکنندگان نان فانتزی و شیرینی فروشی‌ها، گفت: کنترل وضعیت عرضه آرد و نان در کشور بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور است که رصد روزانه در این خصوص دارند؛ در این موضوع با تخلفات حداقلی مواجه هستیم که متاسفانه به جمع کثیری از فعالانه آرد و نان تعمیم پیدا می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه اصرار دارم از اکثریت نانوایان عزیز دفاع کنم، تصریح کرد: ما با یک اقلیت مواجه هستیم؛ اطلاعات تمام کارتخوان‌های نانوایی‌های کشور را از طریق بانک مرکزی اخذ کرده و مورد بررسی قرار دادیم و در کمتر از یک درصد تراکنش‌های نانوایی‌ها دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه این افراد مبلغ بالایی را جابه‌جا می‌کنند و ستاد ویژه‌ای برای بررسی کم‌فروشی آرد و نان تشکیل شده است، گفت: این ستاد به صورت هوشمند در حال رصد این موضوع است و به طور مشخص با شماره کارت و شماره ملی که سوء استفاده می‌کند و یا نانوایی هایی که نان کمتری نسبت به آردی که دریافت میکنند عرضه می نمایند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha