۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
امکان تولید دو سوم برق از طریق انرژی‌های نو
رئیس انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران اعلام کرد

امکان تولید دو سوم برق از طریق انرژی‌های نو

رئیس انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران گفت: امکان تولید دو سوم برق از طریق انرژی‌های نو، وجود دارد، اما به علت بالا بودن هزینه‌های سرمایه گذاری، به صرفه نمی‌باشد.

به گزارش بازار، محمدحسن زربخش بیان کرد: از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر، مخصوصا انرژی خورشیدی، می‌توانیم دو سوم برق کشور را تأمین کنیم، ولی با توجه به سرمایه گذاری اولیه آن که گران است، این اقدام، مقرون به صرفه نمی‌باشد.

وی اظهار داشت: با وجود این مشکل،، اما دولت، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی (ساتبا) در وزارت نیرو را متولی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر کرده و تاکنون حدود ۸۰۰ مگاوات انرژی بادی و خورشیدی را در مناطق مختلف کشور وارد مدار تولید کرده است.

رئیس انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران درباره جزئیات برق مصرفی در کشور نیز افزود: بخش خانگی بیشتر از دیگر بخش‌ها حتی بیشتر از صنعت، مصرف انرژی دارد به نحوی که بخش خانگی ۳۵ درصد، صنعت ۳۴ و نیم درصد، کشاورزی ۱۴ و خورده‌ای درصد، بخش عمومی نه و یک درصد، روشنایی معابر نزدیک ۲ و سایر بخش‌ها هم بیش از ۷ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند.

آقای زربخش گفت: در بخش خانگی ۷۰ درصد مصرف، مربوط به لوازم آشپزخانه و ۳۰ درصد مربوط به روشنایی است به نحوی که یخچال حدود ۳۰ درصد، صوتی و تصویری ۱۰ درصد، کولرهای آبی ۶ درصد و جارو، اتو و لباسشویی یک درصد از آن ۷۰ درصد را مصرف می‌کنند که با استفاده از راهکارهایی در خانه، می‌توان مصرف برق را کاهش داد.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha