۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کمیسیون عالی راه آهن در حال بررسی حادثه قطار مشهد - یزد است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کمیسیون عالی راه آهن در حال بررسی حادثه قطار مشهد - یزد است

یزد- رحمت نژاد، مدیرکل راه آهن یزد گفت: تیم کمیسیون عالی بررسی سوانح راه آهن یزد هم اکنون در حال بررسی علت سانحه قطار مشهد – یزد است و علل نهایی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

رحمت رحمت‌نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به خروج قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل در اثر برخورد با بیل مکانیکی همزمان با صبح چهارشنبه، بیان کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد که فاصله ایمنی بیل مکانیکی با ریل در محل کارگاه بهسازی خط رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه علت اولیه بروز حادثه قرار گیری بیل در فاصله‌ ناایمن از خط و برخورد قطار با آن تشخیص داده شده است، ابراز کرد: بلافاصله بعد از بروز حادثه جلسات ویژه ستاد بحران در راه آهن کشور تشکیل و موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل راه آهن یزد بیان داشت: امداد رسانی از لحظات اول به حادثه آغاز و تیم کمیسیون عالی بررسی سوانح راه آهن نیز به محل حادثه اعزام شده است.

رحمت نژاد با بیان اینکه بعد از بررسی دقیق علت اصلی به صورت مشخص اعلام می شود، تاکید کرد: اداره کل راه آهن شرق، یک دستگاه قطار مسافربری را به ایستگاه طبس اعزام‌ کرده تا سایر مسافران را به استان یزد منتقل کنند

گفتنی است فوتی های حادثه قطار مشهد - یزد به ۲۱ نفر رسیده و ۴۷ نفر از مصدومان نیز به بیمارستان طبس اعزام شده اند.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha