از ظرفیت داوری اتاق‌های بازرگانی برای حل اختلافات تجار ایرانی و عراقی استفاده شود
رئیس اتاق ارومیه:

از ظرفیت داوری اتاق‌های بازرگانی برای حل اختلافات تجار ایرانی و عراقی استفاده شود

رئیس اتاق ارومیه در دیدار با هیات تجاری عراق، ضمن تأکید بر لزوم توسعه روابط دو جانبه، توصیه کرد برای اختلافات تجار دو کشور، از ظرفیت داوری اتاق‌ها استفاده شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نشست اقتصادی و دیدارهای فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با اعضای اتاق‌های بازرگانی جنوب عراق در اتاق ارومیه برگزار شد. در ابتدای این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان غربی برای توسعه صادرات و تجارت به بخش جنوب و مرکزی عراق باید معرفی شود تا بتوان سطح روابط و مبادلات تجاری را بهبود ببخشیم.

حسن انتظار ادامه داد: ظرفیت‌های اقتصادی بسیار مطلوبی در آذربایجان غربی وجود دارد که باید در جهت توسعه صادرات غیرنفتی کشورمان بکار گرفته شود.

وی اظهار کرد: تعاملات تجاری اقتصادی بین ایران و عراق باید همواره روند روبه رشدی را طی کند و چنین ارتباطاتی باعث رونق تجارت خارجی کشورمان خواهد شد و باید موردتوجه ویژه‌ای باشد.

انتظار به بروز برخی اختلافات تجاری احتمالی بین فعالان اقتصادی در برخی معاملات اشاره کرد و گفت: اتاق‌های بازرگانی از ظرفیت بسیار خوبی برای داوری در رفع این اختلافات تجاری برخوردار هستند و باید از این ظرفیت‌ها برای حل‌وفصل اختلافات استفاده کرد.

رئیس اتاق ارومیه افزود: کشور عراق فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی برای ایران دارد که امکان احیا و یا توسعه واحدهای راکد تولیدی را فراهم خواهد.

در ادامه این جلسه اعضای هیات عراقی که منتخبینی از اتاق‌های بغداد، ناصریه، کربلا، نجف، بصره و دیوانیه بودند به بیان نظرات خود در خصوص راهکارهای افزایش مبادلات تجاری میان ایران و عراق پرداختند و خواستار معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی در شهرهای جنوبی کشور عراق شدند تا بتوان از این طریق سطح مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو منطقه را افزایش داد.

کد خبر: ۱۵۵٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha