۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن فراهم شود| لزوم پرهیز از تکرار اشکالات طرح های قبلی
نماینده مردم شیراز در گفتگو با بازار:

زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن فراهم شود| لزوم پرهیز از تکرار اشکالات طرح های قبلی

شیراز- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های نهضت ملی مسکن فراهم شود، متذکر شد: در نهضت مسکن باید مراقبت کرد تا اشکالات طرح های قبلی دوباره تکرار نشود.

بازار؛ گروه استان ها: جهش قیمت زمین و مسکن در سال‌های گذشته تاکنون، ناتوان شدن خریداران مسکن از خرید واحدهای مسکونی و ساخت وساز در شهرها به اندازه تنها یک سوم نیاز موجود، سه شاخص مهم ناتوانی و ناکارآمدی سیاست‌های اجرا شده در بخش مسکن در طول سال‌های گذشته است.

اما طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین وعده‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود ؛ طرحی که تاکید شده از طریق آن تمامی افرادی که خانه ندارند صاحب خانه می‌شوند.

در حال حاضر این تصمیم دولت سیزدهم در اجرای ابرپروژه‌ مسکن گامی مهم در اقتصاد کشور و در حوزه ساخت وساز تلقی می شود، اما در عین حال این نگرانی وجود دارد که اگر دولت نتواند این مسئله را به خوبی مدیریت کند این برنامه درنهایت تبدیل به یک بحران اقتصادی خواهد شد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل بی‌اعتمادی مردم نسبت به اَبَر پروژه‌های مسکنی، وعده‌های مکرر متولیان این حوزه است که یکی پس از دیگری انجام نمی‌شود. مسئله‌ای که در دولت های گذشته به کرات اتفاق افتاده است.

مجلس در خصوص اجرای اصولی طرح نهضت ملی مسکن با هیچ کس تعارف ندارد
رییس مجمع نمایندگان فارس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازار با عنوان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید به ساخت مسکن به معنای محلی واقعی برای اسکان ، همراه با امنیت خاطر و آرامش بهره بردار منجرشود، گفت: در راستای اجرای این طرح به هیچ عنوان به دنبال ساختن کمپ و ارائه آمار و ارقام ساخت و ساز نیستیم.

علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به دنبال دادن شعار نبوده و در زمینه تعداد واحدهای ساخته شده وزیر راه و شهرسازی را تحت فشار قرار نمی دهیم، عنوان کرد: ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی با رعایت تمام اصول ساخت و ساز نسبت به ساخت ۴ میلیون واحد بدون در نظر گرفتن باید ها ی ساخت مسکن ، ارجح است.

متولیان شهرسازی باید مشخص کنند برای حل مشکل زیرساخت های مورد نیاز در طرح انبوه سازی نهضت ملی مسکن چه راهکاری دارند تا تجربه‌های ناموفق قبلی تکرار نشود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متولیان شهرسازی باید مشخص کنند برای حل مشکل زیرساخت های مورد نیاز در طرح انبوه سازی نهضت ملی مسکن چه راهکاری دارند تا تجربه‌های ناموفق قبلی تکرار نشود.

پاک فطرت تاکید کرد: در جریان اجرای این طرح باید همزمان با ساخت واحدهای مسکونی تمام فضاهای خدماتی از جمله فضاهای آموزشی، مذهبی، درمانی، فضای سبز، فرهنگی، ورزشی و سایر فضاهای مورد نیاز برای آسایش و آرامش بهره برداران ساخته شود.

زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن فراهم شود| لزوم پرهیز از تکرار اشکالات طرح های قبلی

وی با تاکید بر اینکه ساخت همزمان فضاهای مذکور را در جریان اجرای این طرح رصد خواهیم کرد ، گفت : مجلس در این خصوص و در مورد اجرای اصولی طرح با هیچ کس تعارف ندارد.

رییس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی همچنین بر مکان یابی صحیح ، صنعتی‌سازی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از ساخت‌وساز در محورهای ناایمن، تاکید کرد و گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن بایستی تمام ضوابط مهندسی در روند ساخت و ساز از جمله رعایت آیین نامه زلزله رعایت شود.

پاک فطرت با اشاره به اهمیت شهرسازی علمی خاطر نشان کرد: با رعایت مقررات و ضوابط شهرسازی و رعایت مباحث مشرفیت و در نهایت اجرای معماری ایرانی اسلامی از تضییع حقوق بهره برداران جلوگیری شده و آسایش آنها تامین خواهد شد.

در طرح نهضت ملی مسکن به دنبال ساخت کمپ هایی نیستیم که حاشیه نشینان شهر را در آنها جای دهیم
وی با تاکید بر اینکه قطعا در جریان اجرای این طرح به دنبال ساخت مسکن به معنای محلی امن برای اسکان هستیم، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن به دنبال ساخت کمپ هایی نیستیم که حاشیه نشینان شهر را در آنها جای دهیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشکالات اساسی طرح مسکن مهر ادامه داد: دولت سیزدهم باید در اجرای طرح مسکن خود با استفاده از تجربیات به‌دست آمده، اشکالات طرح های قبل را برطرف ساخته و مشکلات و معضلات مرتبط جانمایی‌ها و سایر مسائل فنی را مرتفع کنند.

پاک فطرت بیان کرد: باید واحدهای مسکونی ای شوند که بهره برداران با امنیت و آرامش بتوانند ۵۰ سال در آنها زندگی کنند.

بر این اساس با وجود خلف وعده‌های اتفاق افتاده در مراحل ساخت پروژه های مسکن، وزارت راه و شهرسازی باید متوجه اهمیت اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی دولت باشد و اشتباهات دولت قبل در طرح نهضت ملی مسکن تکرار نشود.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha