۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
ضرورت بازطراحی نظام نمایندگی دولت‌ها در سازمان بین‌المللی کار
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد

ضرورت بازطراحی نظام نمایندگی دولت‌ها در سازمان بین‌المللی کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت بازطراحی نظام نمایندگی دولت‌ها در امور تصمیم‌گیری سازمان بین‌المللی کار تاکید کرد.

به گزارش بازار، حجت‌الله عبدالملکی در سخنرانی برخط مجمع عمومی یکصد و دهمین کنفرانس بین‌المللی کار (ILO)، با بیان اینکه جهانِ کار امروز نامطمئن‌تر، نابرابرتر و ناعادلانه‌تر از دو سال قبل است، اظهار داشت: امروز می‌دانیم که تحولات تکنولوژیک به یک اندازه بازار کار همه کشورها را منتفع و برخوردار نمی‌کند و شکاف دیجیتال چه در درون و چه در بین کشورها رو به گسترش است.

وی افزود: امروز ما می‌دانیم که یک‌جانبه‌گرایی نه یک ادعا بلکه مخاطره‌ای بسیار جدی‌تر از آن چیزی است که می‌پنداشتیم و حتی وقتی سخن از حفظ سلامت و جان مردم با واکسن است، مهارناپذیر است.

عبدالملکی با تأکید بر اینکه دستاوردهای جهانی ما در عدالت و برابری اجتماعی شکننده و ناپایدارند، گفت: امروز دیگر می‌دانیم که نه فقط ساختن آینده بهتر از گذشته دشوار شده است، بلکه بازسازی بهتر گذشته نیز به مخاطره افتاده است.

رئیس شورای عالی کار اظهار داشت: نکته اول اولویت بازسازی دستور کار تاریخی سازمان درباره عدالت اجتماعی ازطریق انتشار گزارش سالانه و جهانی نابرابری‌ها در دنیای کار به عنوان مبنایی برای تشریک مساعی نهادهای بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه نکته دوم ضرورت بازطراحی نظام نمایندگی دولت‌ها در امور تصمیم‌گیری سازمان درقالب گروه‌های منطقه‌ای و جغرافیایی است، گفت: بازنمایی راستین نیروی کار در کشورهای متفاوت و مناطق مختلف جهان ضامن سه‌جانبه‌گرایی راستین و اثربخشی اقدامات مبتنی بر آن برای مدیریت چالش‌های پیش روی دنیای کار در آینده است و جمهوری اسلامی ایران در دو سال اخیر در عین رویارویی با آثار شدید اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا بر کسب و کارها و بازار کار خود، همزمان تحت شدیدترین نظام تحریم‌های قهری یک‌جانبه و ظالمانه ایالات متحده آمریکا نیز قرار داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراحل پایانی فرآیند قانونی تصویب الحاق جمهوری اسلامی ایران به مقاوله‌نامه ۱۵۵ و اصلاحات ۱۹۸۶ اساس‌نامه سازمان بین‌المللی کار در حال سپری‌شدن است و ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: وضعیت کارگران و کارفرمایان در سرزمین‌های اشغالی مطابق گزارش مدیرکل، نگران‌کننده و نیازمند توجه و اهتمام جدی است و با تشکر از اقدامات سازمان بین‌المللی کار، خواستار تدابیر جدی‌تر برای تضمین دسترسی به زندگی و کار شایسته در این مناطق ایم.

عبدالملکی در پایان ابراز امیدواری کرد در فصل جدید فعالیت سازمان تحت مدیریت آقای «ژیلبرت هونگبو» شاهد یک سازمان بین‌المللی، چابک‌تر، دمکراتیک‌تر و اثربخش‌تر باشیم.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha