۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
چاپگر زیستی B۱۰۱ رونمایی شد/ قطع وابستگی به خارج
در شاهرود؛

چاپگر زیستی B۱۰۱ رونمایی شد/ قطع وابستگی به خارج

شاهرود- آیین رونمایی از چاپگر زیستی B۱۰۱ شرکت سوبا از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان با حضور مسئولان در شاهرود برگزار شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان سمنان، آیین رونمایی از چاپگر زیستی B۱۰۱ شرکت سوبا با حضور جمعی از مسئولان استانی و فعالان حوزه‌ سلامت و فناوری‌های وابسته به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان مستقر در شاهرود برگزار شد.

چاپگرهای زیستی از جمله محصولات استراتژیک و با تکنولوژی بالا در حوزه چاپگرهای سه‌بعدی هستند که توانایی پرینت بافت‌های سلولی و زنده را دارند.

محسن نظری، رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای فناوران استان در زمینه‌های مختلف، اعلام داشت، پارک استان آمادگی ارائه طیف گسترده‌ای از حمایت‌های مادی و معنوی به فناوران و صاحبان ایده‌ را دارد.

ابوطالب جلالی فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این مراسم بیان کرد: تولیدات دانش‌بنیان برای ارتقا نیاز به همکاری سازمان‌های مختلف در توسعه‌ برنامه‌های حمایتی دارد.

گفتنی است تکنولوژی توسعه داده شده در خصوص پرینتر زیستی در پارک استان سمنان منحصر به فرد و ممتاز بوده و حاصل چندین سال تحقیق و توسعه در پارک است.

این فناوری تا کنون وارداتی بوده و با ساخت این دستگاه پیشرفته و با طراحی ویژه، ایران و استان سمنان در زمره کشورهای صاحب این فناوری پیشرفته شدند.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha