۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
شبکه شاد محلی برای معرفی استارت‌آپ‌ها
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

شبکه شاد محلی برای معرفی استارت‌آپ‌ها

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید گرانیگاه فعالیت‌های توسعه‌ای در کشور، آموزش و پرورش باشد و شبکه شاد باید محلی برای معرفی استارت‌آپ‌ها باشد

به گزارش بازار، یوسف نوری گفت: نظام تربیتی ما در طول زمان مورد هجمه‌های مختلفی قرار گرفته است که بیشتر این هجمه‌ها، از جانب افرادی بوده که به آموزش دولتی اعتقاد نداشته‌اند و اکنون نیز می‌توان آثار این افراد را در بدنه آموزش و پرورش مشاهده کرد. این افراد همواره سعی در نفی بعد حاکمیتی آموزش و پرورش دارند.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه زمینه تعلیم و تربیت فناورانه وجود دارد، اما پیش‌نیاز انجام این کار تقویت بعد حکمرانی آموزش و پرورش است، بیان کرد: با حرکت آموزش و پرورش، توسعه و پیشرفت ایجاد می‌شود، لذا باید گرانیگاه فعالیت‌های توسعه‌ای در کشور، آموزش و پرورش باشد. وی بابیان اینکه باید زمینه بروز، ظهور و کشف استعدادهای دانش آموزان شناسایی شود، گفت: بهترین محتوا برای دانش آموزان، ساده‌ترین آن‌ها است، لذا باید با استفاده از تحقیق و ارتباط بین علوم مختلف بهترین محتوا برای دانش آموزان تهیه و ارائه شود. وی با تأکید بر استفاده از مدل‌های ترکیبی آموزش، ادامه داد: دوره‌های آموزشی باید برای معلمان ارائه شود و جاذبه این دوره‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که معلمان از دوره‌های آموزشی استقبال کنند. در حوزه فناورانه هم باید با استفاده از شبکه‌سازی، معلمانی در سطح کشوری تربیت و در سطح استانی توزیع شوند و این معلمان، معلمانی در سطوح استانی را تربیت کنند و روش شبکه سازی تا پایین‌ترین سطح ادامه یابد و در این مورد باید از ظرفیت مراکز تربیت‌معلم برای شبکه‌سازی استفاده کرد.

وی بر صدور گواهینامه‌های معتبر برای آموزش‌های ضمن خدمت تأکید و عنوان کرد: باید مربیان متخصصی در حوزه فناوری تربیت شود و با استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها، پژوهش‌سرا و مراکز آموزشی، دستاوردهای تربیتی در این حوزه معرفی شود.

وی در پایان گفت: قرارگاه حکمرانی آموزش‌وپرورش در تربیت فناورانه، مهم‌ترین قرارگاهی است که در آموزش و پرورش داریم، البته نتایج فعالیت‌های این قرارگاه به‌صورت نرم‌افزاری است و برای مشخص شدن نتایج این فعالیت‌ها به زمان احتیاج است.

توسعه پوشش تحصیلی حداکثر و رفع کاستی‌های در ارائه خدمات پایه مدارس با روش‌های مبتنی بر فناورانه ازجمله راهبردهای، قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه است.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha