۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
نرخ مشارکت اقتصادی مازندران از میانگین کشوری فراتر رفت
معاون استاندار مازندران:

نرخ مشارکت اقتصادی مازندران از میانگین کشوری فراتر رفت

ساری - معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران، نرخ مشارکت اقتصادی در استان را بیش از ۴۶ درصد و بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن خیریان پور صبح چهارشنبه در جلسه بهبود فضای کسب و کار در مازندران در استانداری با اشاره به رشد وضعیت اقتصادی استان در سال جهش تولید اظهار داشت: شاخص های توسعه در بخش های مختلف از جمله کسب و کار رو به بهبود و افزایش بوده است.

وی با اشاره به تلاش برای وارد مدار شدن بنگاه های تولیدی راکد و غیرفعال در مازندران اظهار داشت: با تشکیل جلسات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اقدام ره حل موانع فراروی واحدهای تولیدی شده است.

به گفته معاون استاندار مازندران، این استان سال قبل از نظر تشکیل شورای گفتگو و اجرای مصوبات آن در کشور رتبه ششم را کسب کرده است و در حوزه بهبود فضای کسب و کار نیز جزو پنج استان برتر بوده است.

خیریان پور، با اشاره به پرداخت بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال گذشته در استان گفت: در حوزه بسته رونق تولید نیز بیش از شش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

وی، ارتقای مازندران در حوزه نرخ مشارکت اقتصادی را در سایه همدلی و عزم مسئولان استانی برای رونق تولید برشمرد و گفت: میزان مشارکت اقتصادی استان طی سال قبل به ۴۶.۱ درصد و ۱.۹ درصد بالاتر از میانگین کشوری رسیده است.

خیریان پور، اجرای طرح مهارت آموزی را از دیگر تلاش ها برای حوزه اشتغال در استان بیان کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته، نرخ بیکاری استان نیز به زیر ۱۰ درصد و پایین تر از میانگین کشوری کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۵٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha