۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۴
نیمی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی ایلام غیرفعال است| نبود سرمایه مشکل اصلی
بازار گزارش می‌دهد؛

نیمی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی ایلام غیرفعال است| نبود سرمایه مشکل اصلی

ایلام- نیمی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی ایلام به دلایل مختلف غیرفعال هستند، یکی از مهمترین مشکلات این واحدها نبود سرمایه در گردش است.

بازار؛ گروه استان‌ها: بیش از نیمی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی ایلام غیرفعال هستند، البته واحدهای تولیدی هم هستند که صدای تولید آنها به گوش می‌رسد.

با توجه به معضل بیکاری و عدم رونق تولید در استان ایلام، فعال کردن فعال تولیدی مستقر در شهرک صنعتی ایلام می‌تواند منجر به اشتغالزایی در استان شود.

مدیر عامل شرکت زرجین بافت ایلام از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی ایلام در گفتگو با بازار اظهار داشت: در این واحد بافندگی حدود ۶۰ دستگاه در حال کار هستند که پارچه‌های جین و کتان در کیفیت بالا تولید می‌کنند.

محسن امیری بیان کرد: در این کارخانه بالغ بر ۱۷۰ نفر نیرو مشغول به کار هستند، ظرفیت اسمی اصلی کارخانه در حال حاضر به دلیل نداشتن مواد اولیه تولید نمی‌شود.

برخی از واحدهای تولیدی که این روزها به محل تفریح یا خانه باغ شده‌اند
استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به طور کلی ۲۱۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی ایلام است که از این تعداد ۸۰ واحد صنعتی فعال هستند.

حسن بهرام نیا افزود: برخی از واحدهای تولیدی که این روزها به محل تفریح یا خانه باغ شده‌اند، به همین دلیل فعلاً از دادن هر گونه خدماتی به این واحدها ممانعت می‌شود و از طریق دستگاه قضائی نیز پیگیر تغییر کاربری این واحدها خواهیم بود.

از واحدهای غیرفعال در شهرک صنعتی ایلام، تعداد ۳۰ واحد شناسایی شده که در سال ۱۴۰۱ قرار است با حمایت‌هایی که به عمل می‌آید، به چرخه تولید بازگردند

استاندار ایلام اضافه کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی که به خانه‌باغ تغییر کاربری یافته‌اند در واقع نقض قانون کرده‌اند، به همین دلیل خدمات آن قطع و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

نیمی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی ایلام غیرفعال است| نبود سرمایه مشکل اصلی

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مسئولان استان این است که با استفاده از تسهیلات واحدهای تولیدی تغییر کاربری شده دوباره فعال شوند، اگر صاحبان این واحدها نمی‌توانند فعال کنند، کارخانه را به فردی دیگر واگذار کنند.

برنامه ریزی برای فعال کردن ۳۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی ایلام
رئیس سازمان صمت ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از واحدهای غیرفعال در شهرک صنعتی ایلام، تعداد ۳۰ واحد شناسایی شده که در سال ۱۴۰۱ قرار است با حمایت‌هایی که به عمل می‌آید، به چرخه تولید بازگردند.

رضا محمد رحیمی بیان کرد: اولویت کاری مجموعه اقتصادی استان، حفظ وضعیت موجود، افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی و فعال کردن واحدهای راکد و استقبال از سرمایه گذار جدید در استان است.

وی با اشاره به لزوم همراهی همه دستگاه‌های اجرایی برای مقوله تولید، اضافه کرد: با همکاری مسئولان استان سال گذشته موفق به بازگشت مجدد ۲۸ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید شده ایم.

مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ایلام
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از واحدهای تولیدی که شهرک صنعتی ایلام به تعطیلی کشیده شده‌اند، بیشتر به دلیل سرمایه درگردش بوده است.

موسی حاتمی با اشاره به اینکه برخی از این واحدها نیز اختلاف مدیریتی دارند که به لحاظ حقوقی پیگیر این موضوع هستیم، گفت: مشکل اصلی دیگر در بین واحدهای تولیدی تأمین مواد اولیه است.

تعداد ۳ واحد نیمه فعال تولیدی مستقر در شهرک صنعتی ایلام با راه اندازی خط تولید جدیدی که داشتند به ظرفیت تولید ۱۰۰ درصد رسیده‌اند

وی افزود: در راستای بیانات مقام معظم رهبری و مزین کردن امسال به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی اقداماتی انجام گرفته است که طی یک ماه اخیر تعدادی از این واحدها با راه اندازی خط تولیدی جدید به ۱۰۰ درصد توان تولید خود رسیده و تعدادی از واحدها نیز در حال رفع مشکلات خود هستند.

نیمی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی ایلام غیرفعال است| نبود سرمایه مشکل اصلی

وی ادامه داد: تعداد ۳ واحد نیمه فعال تولیدی مستقر در شهرک صنعتی ایلام با راه اندازی خط تولید جدیدی که داشتند به ظرفیت تولید ۱۰۰ درصد رسیده‌اند.

حاتمی بیان کرد: چند واحد تولیدی غیرفعال نیز به کمیته داوری ارجاع شده و به آنها فرصت ۶ ماهه داده شد که نسبت به ساخت سوله و نصب ماشین آلات اقدام کنند.

وی در مورد واحدهای تولیدی که به جای تولید تغییر کاربری داده‌اند، بیان داشت: بعضی از این واحدها تولیدات آنها قدیمی است و بازار مصرف ندارند، لذا این واحدها شناسایی و به آنها پیشنهاد شده که برای تغییر نوع تولید نسبت به مجوز و تولید اقدام و یا به سرمایه گذاران جدید واگذار شوند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: طی هفته اخیر این واحدها به سرمایه گذاران جدید معرفی شدند و خوشبختانه کارهای اولیه درخصوص واگذاری و نقل و انتقال برخی از این واحدها به این سرمایه گذاران انجام شده است.

واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی ایلام نیازمند توجه جدی مسئولان است، متأسفانه بیشتر واحدهای تولیدی دارای مشکلات خاص خود هستند. تغییر کاربری یکی از مهمترین معضلات در شهرک صنعتی ایلام است. در حال حاضر ۵ مورد خانه باغ در شهرک صنعتی ایلام است که هیچ‌گونه خدماتی به آنان ارائه نمی‌شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha